Suzana cu ochi negri


Suzana cu ochi negri, sau Thunbergia este o planta originara din Africa.
Ea poate fi dirjata pe suporti , ca planta cataratoare dar si pusa in ghivece suspendate, curgatoare. Lastarii ei ajung pana la 2-3 metri lungime. Este o planta anuala. Ii place un amplasament pe balcoanelele sau ferestrele cu expunere sudica. Are nevoie de multa lumina si de 20-25 de grade pentru a inflori. Solul de care are nevoie, este unul bine drenat, compus din pamant de gradina amestecat cu turba si nisip. Trebuie sa fie tinut in permanenta umed. Nu iubeste uscaciunea. Se poate fertiliza, o data pe luna cu ingrasamant pentru muscate. Inmultirea ei, se face prin seminte. Acestea se seamana la sfarsitul lui februarie, si sunt tinute la caldura. Dupa aparitia platutelor, li se pune suporturi pe care sa se poata catara. Infloreste toata vara. Iarna, poate ierna in sere racoroase si luminoase.
Cum e mult de asteptat pana ies plantele din seminte, o sa gasiti aceasta planta la unele florarii. E foarte frumoasa. Eu am pus seminte, si au incoltit destul de greu. Dar merita tot efortul si ne bucura cu florile ei galbene, albe, roz, violet.

Posted on 8 Iunie 2010, in plante, flori si animalute and tagged , . Bookmark the permalink. 5 comentarii.

  1. Mama, ce frumusete! Chiar am sa caut si eu seminte de thunbergia, n-am stiut pana acum de existenta acestei flori! Superbe!

  2. acum e cam tarziu sa le sadesti ca vor creste spre toamna. Gasesti la florarii de cumparat in ghiveci.

  3. eu am ajuns la concluzia ca merita sa cumperi din florarie. Nu ai de asteptat asa de mult ca si atunci cand cresc din seminte. In plus, sunt tratate si le cumperi cu cateva flori. Asa ca se vor dezvolta repede.

  4. Superbe petale!

  5. da. am si eu una acasa, acum a inceput sa se catere. Am pus seminte si a rasarit o plantuta.

Lasă un răspuns

