Sufletul meu, pasăre cântătoare


430753_359017624118312_1774523443_nAzi am vorbit cu cineva. O cunoșteam din școala generală. O fată frumoasă, delicată, sofisticată, cu un părul un val tremurător ce îi ajungea pe talie. Mintea îi era toată o scânteiere. Nu am fost prietene. O cunoșteam, doar atât dar azi, ne-am redescoperit, după ani, între spații. Am fost mereu împreună și apropiate fără ca măcar să realizăm asta. Apoi mi-a spus ceva minunat. ” Ai vrea să trăiești dicolo de timp cu mine? Să căutăm cuvinte care nu s-au inventat și rime?” I-am răspuns repede, fără să-mi strunesc gândul. ” Bineânțeles!” ”Nu așa. Acesta e un răspuns pe care îl poți da oricui” mi-a spus fata de la capătul cuvintelor. ”Mie să-mi răspunzi cu Da sau Nu.” ”Da!” am zis eu și sufletul meu și-a desfăcut aripile, ca o pasăre cântatoare, umplând universul de triluri. Nu-i așa că le auziți și voi?

Posted on 15 Iunie 2014, in Poezie and tagged . Bookmark the permalink. 15 comentarii.

  1. „Sa traiesti dincolo de timp” – o oferta de nerefuzat! O sansa extraordinara!
    Mi se pare foarte interesant ca, inainte, abia va cunosteati. Cred ca ati asteptat amandoua momentul pregatit dinainte de a va naste.

    • Același lucru îl simt și eu.
      Mai interesant este că semănam fizic una cu alta. Chiar și în acest moment. Daca ne-am înlocui pozele, neavizații nu și-ar da seama. Avem amandouă înclinații literare.

  2. Ce ganduri frumoase! Sa vrei sa traiesti dincolo de timp si intr-o lume a cuvintelor nerostite inca…
    O duminica frumoasa, draga Gabriela!🙂

    • Mulțumesc pentru gânduri, Alex! Frumusețea unei prietenii trece de lucrurile simple și te poartă dincolo de gânduri.
      O duminică frumoasă și vouă! Pupici pentru Sara!

  3. Ff frumos, chiar anglo-saxon usor neromantic, cf scoala din prima jumatate de secol 20, numita Bloomsbury…eu descopar intotdeauna cu incantare semne de tranzitie literara dinspre secolul 19 catre mai ferm secolul 20 si in cadrul lb romane, insa asa un progres care sa vina de la sine natural organic, si original insa perfect adecvat lb si culturii romane, nu fortat sau copy-paste ca nuca-n perete sau ca o traducere proasta.

    • Postmodernismul este caracterizat prin vasta diversitate, încât regăsim în cadrul lui elemente foarte diferite din perioade diferite. Totuși, prietena mea mi-a scris pentru că așa simțea ea în acel moment.

  4. Ce voiam sa zic nu e ca e ceva nou sau ca potentialul nu exsta deja, deoarece toate limbile au potential de universalitate calitativa in ele, numai ca uneori se forteaza sa se inghesuie in niste tipare din revistele de moda de ici si de colo, si cand ziceam de Bloomsbury si ala e un tipar, si nu e singurul, doar ca asta mi-a venit in minte azi pt ca ma gandeam la niste romantici de mai devreme, insa si ala e aplicabil total OK si altor limbi si
    culturi care insa la modul ideal ajung sa il
    imbogateasca ele pe el, nu el sa le saraceasca
    pe ele, el, tiparul de fapt ramanand in urma, iar chestiile nou create capatand o existenta autonoma originala de sine statatoare matura…mie mi se pare ff natural asa plus cultivator de limba, educativ de popor care utilizeaza acea limba, per total bun si pt popor dar si pt altii din afara lui, ca un soi de role model ff frumos si simbolic totodata…ca asa per total desigur ca muzica/trilurile nu se termina niciodata, ca nu prea cred eu in
    sfarsituri de lume, de vreme ce si acum nu
    stiu cate mii de ani erau artisti si artiste
    expresive care doreau sa cante catre cer ca o
    ciocarlie, chiar si daca erau din zone
    geografice unde nici nu exista ciocarlii, sau din zone culturale unde ciocarliile erau utilizate altfel decat mai comun crestin, de ex
    poate in China…desi si acolo, tocmai am citit ca poporul chinez apreciaza ciocarliile ca animal de companie care mai e si capabil sa reproduca in mod ordonat 13 note muzicale speciale si se fac concursuri de ciocarlii astfel dresat experte, pt veselirea intregului popor ba chiar si a imparatului, sau, ma rog, mai recent al aparatului de partid. Zau, dar nu fac misto, chiar am citit cu interes de pe wikipedia ca chinezii iubesc ciocarliile mai mult decat altii ar aprecia poate canarii si papagalii, plus nici nu stiu daca le mananca in moduri deosebit de ritualistic simbolice asa cum faceau uneor
    crestinii, ci daca le mananca, le mananca asa mai ca orice mancare, adica le apreciaza mai
    bine si mai realist…degeaba zicea dl Borges, dupa cate am citit, ca primul roman realist modern isi are radacinile in saga nordice, eu sunt convins ca el a exista deja scris, nu doar ca radacina, cu cca vreo minim 200 de ani mai devreme pe acolo pe undeva in Japonia, care de fapt l-a importat ca radacina si mai devreme odata cu alfabetul si scrisul de povesti din China.

  5. Plus literatura romana nu are cum sa fie postmoderna de vreme ce nu a prea fost nici moderna, decat asa in niste moduri cam cliseistice si rar, prea rar, originale sau super-optim adecvate bogatiei lb romane. Insa tine si de economia publicisticii plus de retinerea BOR fata de a forta oamenii sa scrie compuneri, de mai multi factori, unii chiar pozitivi protectori nu neaparat negativi detrimentali, si nu tine de limba in sine sau din
    lipsa de creativitate. De aia in artele care nu se exprima prin cuvinte de origine romana se gasesc chiar valoare si calitate inestimabile universale din cand in cand chisr mult mai des decat in literatura, si cum nu au cum se regasi in literatura, mai ales in anumite piese muzicale, arte artizanale, sculpturi, cioplituri,
    tesaturi, dansuri, care astea chiar ca au elemente atemporale, dincolo de intelegerea lor prin curente fixe si desigur conventional artificiale plus cu validitate destul de slaba la nivel transcultural comparativ, ca de ex romantismul in Franta a inceput fix in 1814, insa in RFG cu vreo 60 de ani mai devreme, sau unii gen austriecii neavandu-l niciodata ff bine dezvoltat, sarind aparent de la neoclasicism direct in Biedermeyer, cel putin la Viena, sau de gen de periodizare conventional istorica si asta, de ex
    premodern, modern, postmodern, etc), si
    universal inteligibile de oricine, (si la fel au si
    alte popoare vorbitoare de alte limbi, chiar si
    limbi care au decedat sau sunt pe cale de
    disparitie).

    • Insa lb romana in nici un caz nu e pe cale de disparitie ! Este vie, asimileaza cuvinte noi in continuu, (chiar daca uneori suparator de comic), e vorbita, e transmisa electronic in moduri din ce in ce mai complexe dincolo de initialele injuraturi observabile mai frecvent pe Internetul mai primitiv, dincolo de Like pe Facebook, chiar si daca uneori cu prescurtari de sms ilare, sau greseli gramaticale, nu conteaza, e VIE, si nu da nici un semn de posibil deces, ba dimpotriva. Si desigur ca exista unii care doresc si literatura, si sa fie si postmoderna, si originala, si creativa, si vandabila, plus distribuibila usor fara efort plus fara pile…cam multe idealuri relativ la industria concreta a publicisticii de azi, insa desigur ca valoarea si calitatea se impun si isi pun amprenta pana la urma, si pot chiar deveni chiar si vandabile uneori, existand si piete de lux si targuri, ceea ce e total normal. Dar mie mi se pare total minunat sa pot citi chestii frumoase plus utile in lb romana. Si chiar daca nu or fi asa de multe, de fapt se vede clar de la an la an ca exista din ce in ce mai multe !

  6. Dacă i-ai dat frâu liber lui Rudolph, nu se oprește cu una cu două !😀

    Mie mi-a plăcut să-mi închipui că ”prietena ta” ești chiar tu, cea din adolescență, care visa să scrie poezie, iar acum s-a hotărât !

    Zi frumoasă, Gabriela !

    • Eu mă pricep la proză, Zina. Poezia e apanaul celor care știu să facă metafora să vibreze. Cât despre prietena aceasta, aș putea fi și eu. Dar chiar e vorba de o altă persoană.🙂
      Cât despre Rudolph, constat cu bucurie că i-am lipsit așa ca, revenirea e cu atât mai plăcută.🙂

  7. ma uit la imagine si vad puterea sufletului de-a nu lupta cu timpul.

Lasă un răspuns

