La comemorarea lui Lucian Blaga


O poveste cu parfum de bibliotecă și de literatură. Câteva lucruri mai puțin cunoscute despre Lucian Blaga.

Trufe și Aguride

 Lucin Blaga 1

Întâmplarea face ca, exact în zilele când ne apropiem atât de ziua morții cât și de cea a nașterii lui Lucian Blaga, să descopăr, pe scara dintre etajele unu și doi ale Bibliotecii Centrale Universitare din Cluj, o curioasă inscripție pe tăblița unei uși: ”Bârlogul lui Faust”. M-am apropiat să citesc și textul mărunt, aflat subt ea. Am aflat atunci că era vorba, nici mai mult nici mai puțin, decât de chilia unde marele poet și filosof și-a găsit refugiul, după destituirea sa de la Catedra de Filosofia Culturii, în anii când lucrase ca bibliotecar. Așadar aceasta era chilia unde, tânăr fiind, aflasem cândva, că poetul și-a găsit refugiul, în anii ostracizării sale de către regimul comunist. Locul unde îl vizitau foști săi studenți care i-au rămas fideli. Locul unde a trudit ani în șir la traducerea la poemului ”Faust”.

Am rămas o vreme contemplând acea ușă încuiată, încercând…

Vezi articol original 390 de cuvinte mai mult

Posted on 5 Mai 2014, in Povestiri din Cartier. Bookmark the permalink. 3 comentarii.

  1. O trimitere pentru care îți mulțumesc, Gabriela ! Nici eu nu știam povestea acestei cămăruțe și articolul lui Daniel Onaca mi s-a părut foarte interesant.

  2. Amintiri frumoase, interesante, despre una dintre cele mai mari personalitati ale culturii romane. Cand eram la liceu si l-am descoperit pe Blaga, am fost fascinat de opera lui. Imi face o mare placere sa-i recitesc poeziile, scrierile.
    Este frumos sa ne amintim de acesti oameni de seama ai poporului nostru, sa nu uitam si sa-i pretuim.
    O zi buna, draga Gabriela!🙂

Lasă un răspuns

