În Cafeneaua turcească- o artă de suflet. Ebru


Dragi prieteni, dacă aveți câteva clipe de răgaz, vă invit în Cafeneaua Turcească să vă delectați cu frumButton CTusețea unei arte orientale mai puțin cunoscute noua, europenilor. Arta Ebru, o pictura pe apa folosind o tehnică specială transferă imaginea unei compoziții ce nu mai poate fi copiată.
Am găsit un text care mi-a dat o explicație pentru acest cuvant. Ebru. Așa sunt turcii, prietenoși, spontani, deschiși fața de prieteni, devotați, uniți. Dar dacă se întâmplă însă să îi superi, nu te vor ierta și nu se vor mai întoarce spre tine vreodată.
Ebru este o artă. Arta simpla a existenței. A fi. Pur și simplu!

Posted on 25 Februarie 2014, in Cafeneaua turceasca and tagged , , , . Bookmark the permalink. 17 comentarii.

  1. Eu haar nu aveam ca turcii sunt mai ranchiunosi decat media. Dar de fapt, mi-am dat seama ca fata de mine nu a fost nimeni de nici o nationalitate ranchiunos vreodata pt ca nu a avut de ce, adica ori a plecat de langa mine sau mi-a dat in cap din prima chiar inainte sa apuc sa fac eu ceva din care sa se simta ranchiunos, ori, cel mai des, in caz ca a interactionat cu mine, nici nu a bagat de seama ca am facut ceva care ar putea duce la vreo ranchiuna, asa ca in final habar nu am care e natia cea mai ranchiunoasa de pe lume. Am auzit ca au fost niste cercetari facute de danezi legate de popoarele care au tendinta mai mare decat media de a se simti jiigniti,ofensati, atacati, desi nu stiu aca si ranchiunosi ulterior, dar parca in sensul asta, si rezultase ca erau arabii nu turcii…insa nici nu au comparat asa de multe natii, au pus si ei acolo, ca in bancurile alea, un neamt, un arab, un englez si un danez, si gata, au rezolvat problema,nici nu cred ca s-au gandit la turci, ca turcii sunt specialitatea si raspunderea suedezilor, nu a danezilor, ca doar suedezii au avut aliante secrete cu turcii in timpul razboiului ruso-turc, danezii aveau treaba cu englezii, englezii cu arabii, nemtii cu toata lumea…si cand colo tocmai nemtii au iesit cel mai putin ranchiunosi, zau cine mai sta sa inteleaga ceva ?

    • Eu nu as spune ca sunt ranchiunosi ci principiali. Sunt prieteni loiali, devotati, iti deschid poarta, sufletul, te ajuta la nevoie, sunt oameni pe care te poti baza, dar cand i-ai inselat, nu te iarta si nu te uita.

      • Inselat inseamna si infidelitate erotica sau doar asa la cantar ? Ca eu nu am prea auzit ca nr crimelor pasionale ar fi asa de mari la turci, adica mai mari ca la altii. Am vazut pe Internet si ca prin 2004 era gata gata ca sa se adopte o lege criminalizand adulterul in Turcia, insa pana la urma poporul a votat nu. Dar ma rog, adulterul o fi un caz special de inselat. Dar exista asa povesti populare turcesti referitoare la razbunari spectaculare dupa vreun act de inselare, sau tradare, adica ceva asa super de exceptional relativ la alte culturi ? Nu disput, insa am devenit curios de ce turcii si nu si altii. Adica, ce altii te iarta mai mult daca ii inseli ? (asa in medie, ca desigur ca depinde de caz)

      • Ha !Noroc ca amdevenit curios ! Ca acum am gasit site-ul jurnalistic misto al ziarului de lb engleza dn Turcia, Today Zaman ! Zau, stiam eu ca mie imiplace sa rasfoiesc ziare turcesti de cate ori le gasesc prin chioscuri, chiar daca nu inteleg nimica, dar par asa interesante, ca in telenovele. Nu fac misto, mie chiar mi-au placut celputin 2 telenovele turcesti lanivel de interes ff mare, si inca vreo 2 asa sa ma uit la ele din cand in cand. Plus si muzica si cum vorbeau imiplaceau ff mult, dar si pt caprezentau o societate destul de bucolica, zau, oarecum asa cum se zice de fapt ca ar fi poporul roman mioritic, (dar cu partea buna,nu aia rea de critica), dar in orice caz o perspectiva non-satiirica, non-caragialeasca,ci mai degraba lirica, asa oarecum romantica, dar nu romantica de super-exceptie asa ca in literatura asta mai antica, de gen cazuri speciale, Hercule, femeia cu barba,Meduza, etc, dar doar asa gen cum ziceam,popor bucolic si pastoral…la TV in telenovele desigur, plus nu neaparat cu tema rurala, putea sa fie si pe alte teme urbane, dar doar asa ca atmosfera, si desigur nu zic ca asa o fi in societate in real life.

      • Plus desigur actorii TV turci sunt ff sexy. Plus par asa mai ales pasnici,nu agresivi sexual.sau criminal ff puternic, cam ca in anii 50 ai TV-ului american, insa parand ceva mai naturali,nu asa de exagerat de artificial cenzurati ca in TV-ul american. Desigur asta e la TV plus in telenovele, nu zic ca asa e in real life. Oricum mie nu mi separ deosebit de agresivi, si nici stridenti, si asta ii face si mai sexy asa in ochii mei, pt ca seamana asa oarecum la stil cam cum parea generatia de la vremea bunicilor nostri, care mie mi se pare ff atragatoare. Si eu nu prea asociez asta cu vreo tendinta deosebit de mare de narcisism exagerat, din ala care sa reactioneze aiurea daca e inselat sau parasit, ci mai degraba asa calm filozofic, doar cu o urma de oftat oarecum mai discret, destul de stilat adica intr-un fel, chiar bun de luat ca role model !

  2. Am fost în cafenea și am văzut cum se face pictura Ebru și ce este Ebru. A fost frumos și interesant, am lăsat și acolo un comentariu. Mulțumesc pentru invitație, Gabriela.

  3. La multi ani de MARTISOR !🙂

    Aliosa.

  4. La multi ani de Martisor! Iti doresc o primavara minunata, draga Gabriela!🙂

  5. De dimineata ti-am scris un mesaj pe care insa nu il regasesc! In fine, nu era important dar doream doar sa stii cat mi-a placut ce ai scris!

  6. La multi ani, de 8 Martie !

    Aliosa.

  7. La mulţi ani şi de 8 Martie, dragă Gabriela! Multă sănătate, bucurii şi flori în suflet! Iar în această zi specială, numai veselie!🙂

  1. Pingback: Dialog în anticamera morții | Iubesc Viaţa

  2. Pingback: JURNAL (37). 8 Martie, un film, menirea… | Zinnaida

Lasă un răspuns

