Dovstoievski- blogerul


Am descoperit, pe blogul Melaniei, pe care o cunoașteți și voi, Silavaracald, un articol interesant. Poate că, dacă ar mai trăi în zilele noastre, titanul literaturii ruse ne-ar fi dat clasa, chiar și la blogging. La jurnalism ne-a dat o lecție de neuitat.

Posted on 19 Februarie 2014, in Povestiri din Cartier and tagged , , , . Bookmark the permalink. 16 comentarii.

    • Indeed. Did you ever heared about Dostoievski? Rusian book writer? He lived last century but he made once, a newspaper, and he wrote it entire himself. This newspaper have 14.000 copies on each edition. That is amazing. So, he was a great journalist too.

  1. Eu, pe masura ce trec anii, cand ma gandrsc la Dostoyevski efectiv mi se pare din ce in ce mai francez. Dar asta e poate si pt ca literatura franceza contemporana il modeleaza din ce in ce mai mult pe Dostoyevski.

    • In plus si eu sunt probabil din ce in ce mai senil, eu asociind cultura franceza cu varsta copilariei mele.

      • Chiar stateam recent de vorba cu o doamna deosebit de in varsta, de cca 85 de ani, care, amuzata de interactiunea dansei cu mine, si-a luat ramas bun de la mine zicandu-mi zambitoare in gluma in lb daneza, ne vom revedea la Paris ! Dar asta poate ca era si o aluzie la stilul meu american pe care il abordez uneori chiar fara sa vreau cand vorbesc in lb daneza, dansa dorind sa-mi reaminteasca de scena de ramas bun dintre dna Ingrid Bergman si dl Humphrey Bogart, We’ll always have Paris. Adica totusi poate nu sunt chiar asa de senil, doar cam ratacit cultural.

  2. Daca tot a venit vorba de literatura clasica, si daca dl Dostoyevski mi se pare francez, pot sa adaug ca dl Cehov mi se pare deosebiy de contemporan american. Iar pe dl Turgheniev, pe care in trecut il credeam din sectorul 2 Bucuresti, am impresia ca mai recent s-a mutat la Iasi. Gogol e precis din Mumbay, Ilf si Petrov din Brooklyn, iar Tolstoy un om de origine culturala mixta aflat in vizita la Roma.

    • Acum, trebuie sa-ti marturisesc ca eu nu am citit literatura rusa, in afara de Gogol. Mi s-a parut mult prea tragica si prea sumbra si am eu o problema cu numele rusesti. Imi suna toate la fel si nu le retin. Cel putin pana acum asa a fost. Dar mie mi s-a parut extraordinara ideea, deosebit de actuala, de a scrie un ziar, de unul singur, de a se ocupa de tot ce inseamna tiparire si difuzare si sa scoata 14.000 de exemplare pe numar.

    • Nabokov nu are cum sa fie decat din Iran, Arkadii Gaidar canadian, Sholohov de pe undeva dintre raurile Rin si Rurh, probabil din Essen, Westphalia. Nu mai tin minte alti scriitori rusi.

  3. Indraznesc sa vin cu o cerere de articol, desi desigur ca nu e obligatorie. Chiar mi-as dori o trecere in revista a literaturii germane de fictiune in proza mai scurta sau mai lunga din ultima generatie, ultimii cca 30 de ani, in care, ideal, pe undeva pe la inceput sa se aminteasca in treaca si cei cca 60 de ani anteriori. Ca zau, tare mult imi doresc sa aflu
    asa mai pe repede despre asta, dar si dintr-o
    sursa umana individuala secundara despre al carui stil stiu ca este credibil si agreabil de citit, adica nu numai de pe wikipedia. Ma rog, e voie si o serie de articole daca subiectul pare prea vast pt a fi acoperit intr-un singur articol, si de fapt m-as multumi si numai cu un link la un articol mai ca lumea scris de
    altcineva. Efectiv nu am chef sa dau Google in 3 limbi straine plus dupa aia sa ma chinui si cu Google translate, de aia indraznisem sa depun cererea aicea, dar bineinteles ca nu am nici o baza serioasa pt a pretinde asa ceva de la nimeni, decat daca il sau o amuza si/sau ii face placere. De ex, daca pe mine m-ar ruga cineva ceva de genul asta, as privi o asemenea cerere ca o corvoada, (de ex cum am acum o cerere de la bloggerul Cuvanta sa recomand cateva romane grafice educative, careia am sa ma ambitionez sa ii dau curs, desi eu nu am citit decat 2 romane grafice in viata mea). Deci nu ezita sa refuzi daca subiectul ti se pare total oneros.

  4. Deci, dacă se pun și oracolele din copilărie, mai toți am fost bloggeri avant la lettre !😀

  5. Pt Zina: aceia mentionati de tine, Tolstoy, Cehov, Turgheniev, sunt, dupa parerea mea, de origine ageografica atemporala universala, nu cultural regionala sau de cartier sau de o epoca anume.

  6. Mult mi-a placut si mie articolul scris de SLVC…🙂

Lasă un răspuns

