Derviși rotitori, sufism, dans magic


Vă invit din nou, dragi prieteni, în Cafeneaua Turcească, pentru mevlana 1a savura un ceai sau o cafea, arome de Orient și povești dintr-o lume mai puțin cunoscută. Dacă ați văzut dervișii rotitori sau ați auzit de ei, vă invit să ascultați o poveste minunată, ale cărei începuturi sunt vechi, de sute de ani. Poftiți așadar și luați loc cât mai confortabil.
Este atâta extaz în pe chipurile dervișilor în timp ce se rotesc în dansul lor.
Dansul impresionează dar este greu de înțeles de către cei care, nu știu sensul învățăturilor lui Mevlana. Sensul de dans, deschide poarta către o nouă lume, spre noi adevăruri. Haideți să deschidem această poartă, împreună!

Este ceva ascuns, sublim, în inima fiecărei ființe umane. Acest secret se conectează cu tot ceea ce există în viața noastră. Nu ne este dat tuturor însă el poate fi atins doar cu forțe proprii, cu eforturi, cu gânduri și intenții bune. Filosoful turc Junus Emre spunea foarte frumos:” Există un Eu în mine și eu mă aflu acolo.”

Posted on 6 Ianuarie 2014, in Cafeneaua turceasca and tagged , , , . Bookmark the permalink. 13 comentarii.

  1. Pe mine m-ai cucerit incepand de la titlu (cu subiectul asta).🙂

  2. Frumos,toate raspunsurile sunt in noi,chiar si ravnita fericire,dar noi mereu incercam sa o gasim in altii.

    • In postarea aceasta e un link catre Cafeneaua turceasca, cel de-al doilea blog al meu. Acolo este materialul integral. Aici e doar o introducere si o invitatie la lectura.

  3. M-ai facut tare curios. Sunt atatea lucruri pe care nu le stim, despre acest mare popor atat de aproape de noi. Si e pacat sa nu stim cat mai multe.
    Numai bine, draga Gabriela!🙂

  4. veresteanu floriana

    Draga Gabriela sunt o mare admiratoare a sufismului dar mai ales o eterna indragostita de Dumnezeu si de marele Rummi .Anul acesta am fost la Konya de unde am primit o mare bogatie spirituala, insa nu am avut norocul sa vad dervisii dansand.Eu am avut sansa sa citesc,, Cele 40 de legi ale iubirii,, de Elif Safak ,o carte ce mi..a schimbat destinul. Ti..o recomand cu mare caldura si da..o mai departe pentru ca in ea se vorbeste despre RUMMI si religia iubirii , despre dansul Sama , dar mai ales despre viata si IUBIRE. ESTE O CARTE CU ADEVARAT MINUNATA.Daca vrei marti 9 sept si miercuri 10 sept la sala PIONIERUL de pe strada Bucur pe linga maternitatea bucur )incepe un curs de percutie orientala la care am participat si eu intr..o seara dupa care am avut trei zile minunate. Merita incercat tot ce ne da emotie si traire divina, deoarece cu asta vom pleca din lume ,dar mai ales ne face sa simtim ca fiintam .
    Cu mult drag Floriana Veresteanu

    • Buna, Floriana! O sa caut cartea aceasta. Eu am gasit putine scrieri traduse in romaneste, despre Rumi. Si eu intentionez sa merg in Turcia si in Konya, in curand. Din pacate la cursul recomandat nu pot participa pentru ca nu sunt in tara.
      Iti multumesc pentru vizita si recomandare! Cu drag!

  1. Pingback: FEMEI IN OGLINDA 41. Egon Schiele - Zinnaida

  2. Pingback: FEMEI IN OGLINDA 41. Egon Schiele | Zinnaida

Lasă un răspuns

