Cafeneaua turceasca


Dragii mei prieteni si vizitatori ai acestul blog. Incepand de azi, o sa deschid usa misterioasa a cafenelei orientale, in fiecare weekend, incepand de vineri pana duminica noaptea tarziu. Povestirile mele consacrate aceste lumi, pe care am descoperit-o si mi se pare fascinanta, merita sa aiba locul lor aparte. Daca vreti sa intrati in lumea aceasta exotica si fascinanta sunteti invitatii mei. Un ceai negru-rosiatic ori o cafea turceasca, un iaurt de capra sau sucuri de rodie ori alte fructe parfumate, rotocoale de fum, povesti, oameni interesanti, locuri, istorie, actualitate, arta este ceea ce va ofer. Trebuie doar sa sunati de clopotel si sa dati la o parte draperiile grele de matase verde. Puteti doar intra in tacere. Nu trebuie sa spuneti nimic dar daca aveti ceva de spus sunt aici, un partener de conversatie. Puteti aduce, daca vreti, o povestire despre turci ori despre Turcia si am s-o gazduiesc cu drag. Ca sa va introduc in lumea aceasta magica, va invit sa urmariti un dans.

Posted on 10 Februarie 2013, in Cafeneaua turceasca and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 25 comentarii.

  1. M-a fascinat mereu aceasta lume. Si e unul dintre planurile mele, sa ajung intre ei, la narghilele. In adolescenta citeam Panait Istrati si i-am iubit personajele, Nerantula, Codin, Adrian, etc. Mi se pare o lume in care poti visa dar sa ramai in acelasi timp cu picioarele pe pamant.

  2. Lumea orientala e seductie. Trebuie sa o percepi cu sufletul si nu cu ratiunea. Poate de aceea mi-a fost usor mie sa ma acomodez intre ei si sa ii inteleg. Si eu mi-am propus pentru aceasta vara o vacanta in Turcia.

  3. @raul raul,
    Am citit cu nesaț „Neranțula!. trebuie s-o caut în bibliotecă, o s-o frunzăresc, de dragul cafenelei Gabrielei!
    Vara trecută am fost la Brăila, am intrat în casa lui Panait istrati, superb loc! Câte fotografii, ce imagini!
    În spatele ei se întindea un lan de porumb, ca în „Ciulinii Bărăganului”!

    Gabriela, am reținut consemnul- clopoțelul!!
    Înscrie-mă pe lista musafirilor tăi!

    • Eu il recitesc pe Istrati ca si cum as bea o cafea buna. Sunt cu „Mediterana” in masina, o recitesc la semafoare. Iar „Nerantula”, e o stare de spirit, un alt fel de Zorba. Te invidiez frumos ca ai ajuns la Braila.

  4. Gina, citeste-o pentru noi. L-am citit pe Panai Istrati, cu foarte mult timp in urma si mi-ar face o mare placere sa gazduiesc, in Cafenea una din povestirile lui, repovestite de tine. Nu am o lista a musafirilor. Oricine are ganduri curate si drag de literatura este binevenit la cafenea. Am sa fiu o gazda buna si am sa va intampin cu un salut, cu gestul acela ce atinge buzele, fruntea si inima.

  5. EEee:> Imi plac dansurile asteaaaaaa!!❤

  6. 🙂 Bine-ai venit Lavinia.Ce ai dori sa servesti in cafenea? Un ceai sau o cafea neagra si tare?Sau poate doar un pahar de vorba cu aroma de rodie si culori de caise? Si mie imi plac dansurile acestea. Fara a fi vulgare au o putere de seductie extraordinara. Sa ai o duminica frumoasa!

  7. Raul și Gabriela,
    Găsiți aici gândurile mele despre Brăila și despre Panait Istrati

    http://incertitudini2008.blogspot.ro/2011/08/in-orasul-cu-salcami.html

    http://incertitudini2008.blogspot.ro/2011/08/in-trecere.html

    Cu mult drag!

  8. Imi plac ceaiurile aromate, de cafea nu mai vorbesc!🙂

    • Atunci pot sa iti ofer la alegere, un ceai cu ghimbir si lapte, un ceai de macese ori de menta si eucalipt, sau unul de portocale. mai avem ceaiuri de cimbrisor si de salvie si o multime de alte plante si mirodenii. Le servesc in pahare de sticla pe o tavita metalica asociata cu muzica in cadente blande. Un inceput de saptamana numai bun de activitati noi si vesel iti doresc!

  9. randuri despre cafea la cafeaua de dimineata – festin de-a dreptul. vin, cum sa nu vin!:)
    (m-ati facut sa-mi fie dor de istrati si zau imi place)

  10. Bine-ai venit Simona. Cafeaua este pregatita. Fierbinte si aburinda cu o aroma unica, orientala servita cu atmosfera. Iti doresc o zi placuta si te mai asteptam.

  11. (bine te-am gasit, ca de venit vin de mult dar… in liniste:) )

  12. Atunci esti de-a casei. Ma bucur ca iti place blogul si ca gasesti ceva pe gustul tau aici. Fie chiar si aroma unei savuroase cafele literare. Poti renunta la liniste.🙂

  13. Si pina acum si de-acum inainte,
    La multi ani!
    Linga nisipul cafelelor sau printre protuberantele Capadociei.
    Nu,n-am fost.Dar mi-ar place sa ajung acolo.
    Pina una-alta,la tine la cafenea.
    Saru’mina!

    • Alexandru, telepatia functioneaza. Despre Kapadocia si Kaiseri ma pregatesc sa scriu pentru weekend.🙂 Adica si despre ele. Sper sa va placa. Iti doresc o saptamana frumoasa, in aroma inconfundabila a unei cafele turcesti.

  14. Ma gandesc la acest tip de dans, la efectele sale asupra sanatatii si nu numai. Ma gandesc ce capacitate de control al corpului trebuie sa aiba o femeie ca sa danseze asa. Iar pentru a avea o asemenea capacitate, cred ca e nevoie sa-ti simti propriul corp.

  15. Pe mine m-a fascinat cand am vazut-o cum danseaza. O vazusem intr-o seara, cand inca eram in cafenea, la televizor. M-am oprit si m-am uitat la ea. Zafer, un tanar turc m-a intrebat, vazand cat sunt de impresionata:” Gabriela, iti plac dansurile noastre? Aveti si voi asa ceva?” Am raspuns ca imi plac dar la noi e altceva. Postarea a fost foarte vizionata semn ca multora le-a placut. Dansul acesta e ceva magic. Are o putere de seductie uriasa. Muzica, ritmul, gesturile, miscarile, sugestiile. Totul e in asa fel incat sa te atraga, magic, spre acea lume dominata de farmecul orientului.

  16. desigur că voi veni… cu suc de rodie în palme.😉

    • Camelia, stii doar ca te-am asteptat cu parfum de orient si cu ganduri solare.🙂

      • îmi trag sufletul şi povestesc. da, ştiu că m-ai aşteptat, iar eu m-am gândit de acolo la poveştile care se înfiripă… nimic nu este întâmplare, trebuia să ne aplecăm îpreună înspre poveste… aşa că spun: merhaba!

      • Adil abe, era un turc cu infatisare mongoloida. Ma saluta de fiecare data cand intra in Cafenea.” Merhaba, nars gidyiom araba.” nu indrazneam sa rad ca ma gandeam ca ma ia peste picior cu ceva. Apoi mi-a explicat ca era o gluma, un joc de cuvinte ce insemna: ”salut, cati mergem cu masina?” :))
        Merhaba, Camelia. E un salut pe care il practica si barbatii si femeile. Cand se intorc de undeva, de unde au plecat o perioada, barbatii au un fel de salut de afectiune. In timp ce isi strang mana unul altuia, isi ating cu tampla dreapta, tampla dreapta a celuilalt. Apoi, tampla stanga de tampla stanga a prietenului. Mie mi se parea amuzant. Pareau ca doi berbecuti, care dar cap in cap.

      • am văzut acest salut la intrarea în universitate, undeva în spatele moscheei lui beyazid şi chiar m-a surprins plăcut.
        merhaba!

  1. Pingback: Rugãciunea celor trei pescari… « Daurel's Blog

Lasă un răspuns

