A nu se darui femeilor!


Prietenul meu si fostul meu coleg de presa, Adrian Suciu, scrie poezii. I le citesc cu drag si cu placere si incerc sa ii intuiesc sufletul si starea de spirit in momentul acelei scrieri. E greu, e delicat, complex si ascuns. E un suflet de artist, de filozof, de jurnalist. Un suflet de mai multe suflete, o esenta rara. Are un site de poezie. Va invit, sa il cititi. Poezia aceasta imi este una draga pe care am citit-o de multe ori.

de ADRIAN SUCIU
O femeie poate construi o casă dintr-o singură
cărămidă. De-aceea nu se dăruiesc femeilor cărămizi:
ar da faliment industria de construcţii.

O femeie poate întemeia o ţară cu popor
fericit pe un fir de nisip. De-aceea nu se dăruiesc
femeilor fire de nisip: nu s-ar găsi destui regi
pentru toate ţările.

O femeie îl poate rescrie pe Dumnezeu cu un pix.
De-aceea nu se dăruiesc femeilor pixuri:
tot ce ştim noi ar fi invers. Trupul s-ar duce la cer
şi sufletul în pămînt, unde ar fi fericit
ca un cuţit de măcelărie căruia i se face milă.

Posted on 28 Ianuarie 2013, in Povestiri din Cartier. Bookmark the permalink. 28 comentarii.

  1. Dăruiţi femeilor iubire. Vor construi un univers al fericirii depline.

  2. frumoase versuri! emotionante si pline de respect, iubire si intelepciune…

  3. Adrian e un poet complet si complex. Are publicate volume de poezii. Poezia aceasta mi-a placut.Am salvat-o si am citit-o, apoi rascitit-o. Cu drag de fiecare data.

  4. Foartă frumoasă poezia! Ce bine că mai sunt oameni care să scrie poezii, într-o vreme fără de poezie….
    Numai bine, dragă Gabriela!🙂

  5. Poezia e frumoasa. Multumiri pentru ca ni l-ai impartasit si noua. Situl sau insa nu am reușit sa-l accesez cu nici unul din cuvintele marcate in postarea ta. As fi vrut sa mai citesc câteva din poemele autorului. Poate o sa-l caut pe Google.

  6. Desigur, fara poezie… Sa lasam cliseele! Cred ca e util un colt de cer pentru a evita abrutizarea.

  7. după răspunsul de la tibi… ce mai e de spus?
    a, da… voi urma cărarea, îmi place să citesc poezii…🙂 mulţumesc.

  8. Daruiti femeilor un trandafir rosu si va inflorii toata planeta.
    Femeia merita cu mult mai mult decit putem noi barbatii sa daruim.

  9. Inca un barbat care iubeste femeia si stie sa o spuna pentru toti ceilalti.

    • Cand citesc poeziile lui Adrian, imi amintesc mereu de vorba aceea:” cu cuvantul poti muta muntii”. Cuvintele lui au pe cata incarcatura metaforica tot pe atata forta.

  10. Îmi plac „zidirile„ lui Andrei!
    Ești o privilegiată să ai în preajmă o lume de metafore!
    O zi însorită îți doresc Gabriela!

    • Nici o lume nu e frumoasa, fie ea si de metafore, daca nu o imparstasesti cu prietenii si oamenii dragi. Acesta este motivul pentru care, uneori, mai postez cate ceva ce nu imi apartine. O seara si o noapte senina sa ai, Gina!

  11. Mi-a placut poezia, contine mult adevar!
    Ma face sa ma gandesc la bunica mea, care a crescut cinci copii, in vreme de razboi si de foamete. Imi spunea ca uneori mergea cu femeile satului pe camp ca sa adune de prin spicele ramase boabe de grau, din care sa obtina un pumn de faina pentru paine. Se ajutau unele pe altele, colaborau, asa au supravietuit. Si nu s-au uitat niciodata, cat au trait.

    • Adrian stie sa se exprime cu o puternica forta vizuala. Ai senzatia ca vezi tot ce spune el si ca scrierea sa vine din experienta traita. A fost colegul meu mai tanar dar am invatat oarte multe de la el fara sa se sraduiasca sa imi dea vreo lectie. Face parte din acea categorie de oameni acarorviata e o ardere, o flacara, o stea.

  12. @Mihai zice că dăruiește un colțișor de cer, modestă ofertă..
    Astăzi, m-aș mulțumi cu o crenguță de liliac alb, fie chiar ca metaforă..

    • Mihai e un romantic generos doar ca ii place sa stea in umbra. El ofera ceva unic de aceea darul sau e special. Sa fie si o crenguta de liliac alb, cu parfmul sau suav, la inceput de februarie.

  13. Daca as repeta si eu aceleasi lucruri…mi-e sa nu para ca repet ce s-a mai spus. Pot spune doar ca e originala. Si mi-a placut mult.🙂

  14. Frumoasă poezie chiar minunată !
    Te căutasem pentru a te invita să citești un răspuns cu care ți-eram datoare.
    http://dictaturajustitiei.wordpress.com/2013/02/02/sunt-rebela/

  1. Pingback: FEMEI IN OGLINDA - Înaintea oglinzii de Berthe Morisot

Lasă un răspuns

