Amintiri din alte vieti


Dorm profund si intreaga mea existenta e proiectata in vis ca si cum lumea adevarata s-ar desfasura acolo. Vad un camp inverzit si dealuri. E vara. Imi vad bocancii de piele maronie rascolind praful drumului serpuit ce trece pe la marginea unei localitati. Stabatusem cateva ulite printre case cunoscute, pana sa ajung aici. Mirosuri de ierburi calde si de praf. ”Visul acesta l-am mai visat”, imi zic. Atmosfera e cetoasa, ca intr-o fotografie sepia. Nu vad culoarea cerului dar nu e important. Sunt un barbat. Am vreo 30 de ani. Parul mi-a crescut, negru si ciufulit. Port uniforma verde. O ranita militara in spate. Sunt obosit dar drumul si dorul ma poarte cu energie nabanuita spre casa. Ma opresc la poarta unei case. O casa de caramida, cu acoperis rosu. O curte mare, cu iarba verde si fina. Femeia tanara poarta batic de sub care ies doua cozi grele. Ma intampina cu bucurie si lacrimi in ochi. Imi inlatuieste gatul cu bratele iar in piept emotiile sunt tulburatoare. Ii raspund gestului ei. In spate, iesit din usa casei, un tanc descult, de vreo 5 anisori, cu ochii negri cabune ne priveste curios. Nu stie cine e strainul care o imbratiseaza pe mama. Ar vrea sa se apropie. Ezita. Femeia se intoarce si il ia in brate, intr-o noua imbratisare cu mine.
– A venit tata. S-a intors din razboi! E tata. Nu ai teama. Spune ea cu o voce blanda, cunoscuta.
Simt o mare pace in care doar vibatiile inalte ale sufletului, ca niste coarde de lira, mai tremura inca.
Ma trezesc. M-am intors acasa din razboi!
Ma dezmeticesc ca a fost doar un vis. Dar atunci, de ce simt emotiile acelea inca vibrand, acorduri inalte de lira? Vreau inapoi in lumea aceea insa zorii zilei revarsa atata lumina incat inchide drumul spre vis.

Posted on 13 Ianuarie 2013, in Povestiri altfel and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 21 comentarii.

  1. Nu degeaba eşti tu, „fata din vis”.🙂 Frumoase rînduri.
    Chiar ţii minte toate visele?

    • NU chiar toate dar foarte multe. Si emotiile pe care le traiesc in vis. Uneori am avut senzatia ca traiesc cu adevarat in vis si trezirea e intoarcerea la o alta viata.🙂 Sa stii ca exact la asta ma gandeam si eu in urma cu o jumatate de ora. La titlul blogului. Si la faptul ca intodeauna mi-au placut barbatii bruneti. Mereu exista o explicatie.

  2. Dacă e adevarata interpretarea care spune ca, in vis, casa îl reprezintă chiar pe cel care o viseaza, înseamnă ca dorința de a te întoarce la casa cu acoperis roșu, corespunde dorintei tale de a te regasi.
    How about this?🙂

  3. Da simt uneori nevoia unor regasiri. Visul acesta e unul mai vechi dar imi e inca viu in memorie. Senzatia e exact aceea, a unei regasiri, nu bucuria revederii uneor persoane cunoscute, nici a unor locuri. Interesant. You have right.

  4. Că este vis, c-a fost aievea, chiar contează? este parte din tine, parte din el sau parte din ea. Realitate, poveste, întâmplare, eternitate de-o clipă, ce-mi plac mie eternitățile cuprinse într-o clipire!
    Am visat cu visul tău, fiind, pe rând, femeia cu păr împletit în cozi răsucite, bărbatul cu cizme prăfuite, țâncul somnoros din pragul casei!

    Povestea ta, povestea noastră, a multor copii treziți dintr- odată adulți, părinți, bunici.
    Vorbeam odată cu un fost coleg de liceu, este medic, nu ne-am văzut de-o veșnicie, el zice că este mai bine așa, o fi, nu zic nu, vorbeam cu el despre metempsihoză, nu crede, nu vrea.
    Eu, parcă aș crede, s-a întâmplat într-o zi, am văzut niște locuri nu așa, pentru întâia oară, le-am văzut din adânc către suprafață. S-a întâmplat să văd ceva cu ochii și cu sufletul de altundeva
    Am citit apoi „Adam și Eva„..

    Îmi place să despletesc visele fetei din vis

  5. O sa postez zilele acestea o povestire la care ma tot uit de ceva vreme. Fiecare credem doar ceea ce putem. Oamenii sunt marginiti doar de propriile limite. Visele sunt bune. Sunt modalitati de introspectie ori de calatori in dimensiuni paralele. Traim niste vieti, ori secvente, fara sa putem fi atinsi. Nu ne dorim asta de multe ori? Sa traim viata fara ca actiunile noastre, deciziile, sa aiba impact asupra noastra? Asa, ca la un film. Eu cred ca e interesant. Mie visele imi creeaza niste emotii, pe care le traiesc ulterior. Nu sunt medium, ori mai stiu eu ce. Sunt doar mai atenta la lucrurile din jurul meu.

  6. Cred că este frumos așa, ne lăsăm furați de muzica neorchestrată a clipei, sub privirile unor sau altora, visăm cu ochii deschiși, visăm în taina nopții- fiare în noaptea lui, în lumea lui de vise, eternități coșmaruri, Doamne, câte lumi într-o singură clipire!
    De cum dă soarele, ne contemplăm unii pe alții, mai triști, mai voioși, pălăvrăgim sau ne urâm, iubim, creăm, caruselul vieții, nu?

  7. Visele sunt mereu alungate de zorii zilei. Sarele ne aduce lumina si realitatea. Viata interioara are limita ei si exteriorul, contactul cu tot ce ne inconjoara isi intra in drepturi, in momentul in care genele se intredeschid.

  8. Visele sunt niste drumuri stranii prin interiorul nostru.

  9. Un vis extraordinar, cu semnificatii adanci.

    • Ce intelegi tu din asta? Care ar fi semnificatiile. Desi visul este vechi il vad ca si cum l-as fi visat acum. E probabil ceva, o dorinta care nu s-a materializat.

      • Ca semnificatie, inclin sa cfred ce au spus si ceilalti comentatori. Insa… tu esti regina. Cred ca opinia ta e cea mai potrivita: o dorinta care nu s-a materiaizat, un drum, o directie.

      • Pai nu am nu am niici eu explicatii, Mircea. Doar intuiesc sau imi imaginez.

  10. Ciudat… Mereu m-am visat ca fiind eu, niciodata altcineva sau altceva. Cred ca este interesant sa te visezi barbat, sa traiesti acele clipe in pielea unui barbat!
    Frumoasa (tran)scriere!

    • Mi s-a mai intamplat si cu alta ocazie. E ciudat dar ma simt normal, asa cum ma simt in pielea mea de fiecare zi. Ciudat mi s-a parut cand visele s-au repetat si in timp ce visam, imi spuneam mie, in gand:”visul acesta l-am mai visat” . Nu era identic, dar foarte asemanator. Nu au cautat sens viselor ca nu am crezut ca se pot da explicatii clare in privinta lor. M-am multumit ca le am.
      Multumesc pentru vizita, Cafeluta cu aroma de Cluj.:)

  11. M-a vizitat Maria si am vazut ca avea si ea o postare, de acum un an, exact (coincidenta?) despre vise. Poate vreti sa o vedeti. http://maria-popart.blogspot.ro/2011/02/zburam-cu-aripi-frante.html

  12. Stii ce e straniu? Ca acum doua zile vorbeam cu mama despre razboi, despre intamplari de atunci. Mama e un astfel de copil, al carui tata a fost plecat pe front…a lasat-o mica si a gasit-o mai mare…nu-l mai cunostea…
    Frumos articol…si straniu…ca orice vis.🙂

    • Poate ca visele noastre sunt amintiri ale sufletului. Nu stiu. Mi se par interesante trairile din timpul viselor. Ma intreb uneori de ce le tin minte. Poate memoria, care nu doarme, constiinta ori poate au ceva conexiuni cu realitatea.

  13. Eu visez ca sint alta persoana, in alt decor,in alte timpuri,vorbesc alte limbi.
    De exemplu azi noapte am visat ca traiam undeva in Siberia,era ingrozitor de intunecat cerul,frig,mizerie,zapada,totul era asa real,incit dupa ce m-am trezit am ramas cu sentimentul de frig…..desi in casa era cald. Si nu e singurul vis,prima data am visat cind aveam 18 ani, pe atunci visam mai rar,in ultimul timp insa aproape in fiecare noapte…sint o persoana echilibrata
    nu am probleme psihice, sentimentale…etc si totusi sentimentele traite sint atit de reale

Lasă un răspuns

