Sageti liliachii in miez de vara- Liatris


Vreau sa va propun azi o floare pe care am descoperit-o anul acesta si este deosebita prin colorit si forma. Ea nu e noua doar ca la noi nu e obisnuita in gradini. Nici macar nu e pretentioasa doar ca noi nu o cultivam. Liatris, e o floare preferata ca planta de gradina. Este perena si are cepe asemanatoare gladiolelor. Ca origine, provine din America de Nord, Mexic, Bahamas. Eu am crescut-o in clima temperata si e perfect aclimatizata. Prefera straturile luminoase, chiar insorite, solurile nisipoase si umede. Se cultiva in lunile martie, aprilie si are o perioada de crestere de 2-3 luni. Apar mai intai niste tije, asemanatoare crinilor de gradina, cu Frunze inguste dispuse simetric pe toata lungimea tijei apoi, in varful lor, niste grupuri de inflorescente ce mie imi amintesc de  Calistemon, floarea aceea ce seamana cu o perie de sticle. Inflorescentele au culori pastelate, alb, roz, lila, indigo. Este deosebit de decorative in ornamentarea buchetelor de vara, dar si in gradina. Eu am plantat-o intr-un ghiveci mare, si am pus cepele la distante mici, de cativa cm. In gradina, poate constitui o perdea colorata, sau poate fi dispusa in “tufe”.  V-am convins ca merita sa aveti o asemenea planta in gradina? Daca nu, imaginile o vor face cu siguranta.

Posted on 6 August 2012, in Muzica. Bookmark the permalink. 23 comentarii.

  1. Interesanta si frumoasa in acelas timp.

  2. Sunt ca niste pamatufuri albe, roz ori violet. 🙂

  3. arata tare frumoase si au niste culori deosebite. am vazut ceva inrudit cu ele si pe la noi in gradini, dar florile aveau petalele un pic altfel,mai putin stufoase, in culori roz si albastru.

  4. m-am uitat mai atent, au florile mult mai rare si parca pe tije mai scurte. pun un link, sunt cele de langa trandafiri. dupa ce te uiti, poti sa stergi linkul:
    http://redsky2010.wordpress.com/2012/06/28/duminica-de-lipova/

  5. nu sunt la fel…nici pe departe. Florile acelea violet sunt nemtisori, Delphinium. Ruda lor salbatica, este intalnita in lanurile de grau, alaturi de maci si margarete. Si frunzele sint altfel iar tulpinile mult mai subtiri si radacinile lor sunt ierboase. Liatris are radaginile ca niste cepe, asemanatoare cepelor de gladiole Iar tulpinile viguroase, asemanatoare cu ale crinilor albi de gradina.

  6. Alte plante care sunt asemeni formei de sageata mai cunosti, de preferat albastre, nu de alta dar sunt indragostita de flori albastre deasta intreb.

  7. Sunt destule: Lavanda, Aghapantus, Delphinium, Clematita, Inul, Centarureea, Stanjeneii, Lobeliile. Depinde ce cauti, pentru balcon ori pentru gradina. Sunt o multime. Cauta pe google plante cu flori albastre si o sa vezi. Ai gradina ori doar in balcon ai flori?

  8. Pe mine m-ai convins. Rămâne doar să-mi spui de unde pot lua bulbii, pentru la anul.

    • Eu am cumparat de la Obi si de la ALDI si am gasit in punga 60 de cepe.Stiu ca la noi, in Romania, nu prea sunt dar iti pot trimite. In Germania apar in magazin spre vanzare in octombrie- noiembrie, si in februarie-martie. 🙂

  9. ce mult îmi placeeeeee! wow, Gabi draga, cum sa fac rost de aceasta minune? poate ai adresa, daca exista o firma de gradinarit care trimite pe colet… Anul acesta s-a dus, dar pentru la primavara. Superbe fotografiile tale! toate culorile si toate combinatiile pe care le-ai prezentat tu aici îmi plac.
    te pup. Sa ai o seara minunata!

    • Carmen draga, fotografiile nu sunt ale mele. Din pacate, cand am plecat eu in vacanta, ale mele nu inflorisera. Erau doar tijele de aproape 1 metru inaltime. Eu le-am cumparat de la ALDI, in primavara. Erau ieftine, cred ca 4 euro a fost un pungulita cu 60 de cepe. Dar am vazut de asemenea la OBI si la LIDL, in sezonul in care au adus spre vanzare bulbi de plante. Daca nu gasesti, in toamna, cand apar, iti trimit.

  10. Nu stiam de ea, dar iata ca prin descrierea ta, abia astept sa le cumpar!
    Multumesc!

  11. Eu am vazut la Floraria Magnolia, taiata, pentru pus in buchete. In Germania am cumparat-o si am plantat-o. E de-a dreptul spectaculoasa.

  12. Fotografii foarte frumoase. Să ai o zi bună.

  13. Ce flori minunate! Să tot admiri aşa frumuseţi în grădină! 🙂

  14. Sunt foarte frumoase, atat de pufoase si multicolore. Nu am vazut inca asa ceva. Dar sunt atat de multe flori pe care nu le-am vazut! 🙂
    O zi de miecruri cat mai frumoasa iti doresc!

  15. Ely, ma bucur ca te-au incantat. Asta era si ideea. Sunt atatea flori frumoase care nu sunt populare la noi desi sunt perfect aclimatizate. O seara frumoasa si tie! 🙂

  16. am cumparat si eu liatris roz , un pachet cu 5 cepe , nu stiu cum sa procedez , practic : la tin in apa cateva ore si le plantez….. la ce adancime .=? ! poate cineva sa ma ajute ?

    • eu le-am pus direct in pamant, intr-un ghiveci mare aproape plin si le-am acoperit cu un strat de pamant de flori de 2-3 cm grosime. Daca ai gradina le pui direct in gradina, ca pe gladiole.

Lasă un răspuns

