Casa Dante


A devenit celebru nu datorita operei sale cat ultimelor evenimente politice din Romania. Nu cred ca s-ar fi gandit vreodata la asta. In strada Dante Aligheri, din Bucuresti, o casa de protocol a fost tranformata in obiectiv turistic. Acum ma intreb si eu retoric, nu cumva o casa de protocol e obiectiv militar ori are un regim special , datorita destinatiei sale? Zece mii de persoane au calcat pe pardoseala de marmura. Acestia, bucuresteni plictisiti de vietile lor, au iesit pe o vreme canicularam la 40 de grade, sa vada casa care, ar fi putut fi atribuita presedintelui Romaniei la terminarea mandatului ori putea fi folosita pentru cazarea oricarui demnitar. Cat a costat statul roman smecheria asta? Tot circul acesta a fost posibil datorita frustrarilor primului ministru care nu a fost primit in incinta si care se pare ar fi dorit-o pentru dansul, ca locuinta. Si daca nu s-a putut, atunci macar sa arate ca nu va sta nici Basescu.  Casa are cca 300 de mp, amprenta la sol. Are parter si subsol etajat. La un etaj subsol e bazinul „piscina” si sala de sport. Altul e subsol tehnic. Am vazut vile mult mai impozante decat aceasta. Dar, orgoliile politicienilor care isi incordeaza muschii in sfortarea lor de a demonstra cine si ce poate, a fost mult mai mare decat prejudiciile create. Ce conteaza?! Nu sunt banii lor. S-a minunat lumea si a plecat cu o bogata cultura generala. Deci asta e casa aceea celebra. Au vazut Casa Dante. De acum sunt fericiti. Stiu unde li s-a dus pensia. Am privit-o cu dezgust pe femeia aceea care a intrat cu picioarele in piscina. In piscina casei construita din pensia ei. As fi vrut sa o intreb de unde primeste pensia. Cotizatiile ei la stat de pe vremea lui Ceasca s-au epuizat inca din primii ani de mandat al lui Iliescu. Cei care muncesc azi ii platesc ei pensia. Tot ei ii platesc pe infatuatii fara constiinta sa organizeze referendum si mascarade. Dar ce tot vorbesc eu? Mai bine, daca tot nu ati vazut-o, va invit sa dati o tura. Poate va faceti o idee. M-as bucura daca in curand am avea o zi a Portilor Deschise la Palatul Voiculescu sau la alte adevarate palate, construite tot pe banii nostri, ai celor care muncim in tara asta.

Această prezentare necesită JavaScript.

Posted on 30 Iulie 2012, in Povestiri din Cartier. Bookmark the permalink. 15 comentarii.

  1. GoodGameFelicia

    OOOOO ce bine ai zis-o !!
    <>

    Bravo fato =)
    USL si PDL
    aceeasi mizerie

    –Cu drag, Felicia

  2. BUna Felicia! M-a dezgustat peste masura circul legat de cladirea aceasta. Imi amintesc de casa lui Nastase si celebrele opere de arta. Atunci nu s-a indignat madam pensionara pe subiect. Nu a vrut sa stie de unde a avut bani sa si le achizitioneze? Ca sa nu mai vorbim de locuinta in sine. Poate ar trebui luate la rand casele tuturor politicienilor si atunci am avea cu adevarat de ce sa ne indignam.

  3. Gabriela, felicitări !
    M-am gândit și eu la acest subiect dar uite că n-am făcut-o.
    Mă bucur că exiști în blogosferă.
    Cu drag,
    Carmen

  4. Carmen, eu am reusit mai de la distanta dar mijloacele de comunicare au facut posibila aceasta postare. Un prieten de la Bucuresti, angajat in media, mi-a facut special niste fotografii si mi le-a trimis ca sa le postez. El merita felicitarile pentru imagini, mai ales ca a trebuit sa transpire sub temperaturile acelea de cuptor, „urmarind” cu aparatul, populatia curioasa.
    In alta ordine de idei, ma bucura vizita ta si faptul ca ne-am intalnit. Te imbratisez cu drag si maine esti invitata mea pe blog la o felie de tort!

  5. mirceavladut

    Acuma serios, mie mi s-a parut o gogorita evidenta si de prost gust, asa ca nu i-am acordat nici o importanta. Are doar scop electoral, sau e folosita ca o arma impotriva lui Basescu.
    Sa specific, eu sunt anti Basescu. Dar sunt mai puternic anti PSD, iar ceea ce se intampla acum imi confirma ca acestia chiar nu au limite. Chiar sunt in stare de orice. Mi se par deosebit de periculosi, ar trebui tinuti intr-o inchisoare de maxima siguranta. Sunt un pericol pentru populatie.

    • Mircea, s-a incercat o manipulare intr-o maniera grosolana. Doar ca populata si-a mai schimbat mentalitatea fata de ce stia nea Nelu in urma cu cu niste ani.

  6. Probabil mai esti în Germania…
    Nu-i asa ca de la distanta se vede altfel? Pacat ca nu apare Doamna cu palarie…

    • Sunt acasa pentru o scurta perioada. Dar vad lucrurile ca si acolo, fara ceata pe ochi. Mi s-a reprosat de catre unii cunoscuti ca nu am de unde sa stiu cum stau lucrurile ca am fost plecata. Poate ca nu m-am scaldat in emisiuni politice, dar am senzatia ca pot sa discern incat sa nu ma las atrasa de toata mascarada la care am asistat. Ce trebuie sa inteleaga clasa politica in ansamblu ei este ca este compromisa iar numarul celor care nu se lasa prostiti a crescut.

  7. Lumea e curioasa si gata sa vada orice e pe gratis…fara bilet de intrare, adica.

  8. hmm…Ma gandesc cum ar fi fost daca i-ar fi pus cineva sa iasa in strada la 40 de grade. Nu era mai simplu sa filmeze casa respectiva?

  9. e frumos, dar e doar o simpla casa, nimic deosebit. sunt convinsa ca multi demnitari au palate fata de care chestia asta e doar locuinta servitorilor. hai sa fim seriosi!

  10. Exact de aceeasi parere sunt si eu.

  11. Arata foarte bine casa, daca nu gresesc este si o firma(daca nu cumva este doar magazin), ce poarta numele Danta, insa imi e gandul la numele Danton.

  12. Finisajele casei sunt de data recenta. E normal sa arate bine. Nu stiu cum o fi aratand acum dupa pelerinaj. Nu stiu ce ai vrut sa zici cu firma.

Lasă un răspuns

