O zi norocoasa?


Azi am iesit cu sora mea sa plateasca o factura dupa ce si-a cautat 2ore numarul de cont in care trebuia sa vireze banii. Si ca orice fata organizata, cand am ajuns la banca, a descoperit ca avea numarul de cont dar nu stie numele complet al persoanei careia trebuia sa ii faca plata. In cele din urma rezolvam. Mergem la posta sa cumparam timbre si sa ii trimit o felicitare dragei mele foste vecine si prietene, Nina, cea daca va mai amintiti din povestea „Feciorul mamei”. Are o varsta, in curand face 20 si ceva de ani (peste 40), dar mi-e foarte draga si am vrut, chiar daca nu sunt acasa sa ii pot face un cadou sa se bucure ceva. In felicitare, prins cu o fundita rosie si inconjurat de trifoi cu patru foi, o suma, de cativa euro, sa isi cumpere ce ghiveci de flori, pe care si-l doreste mai mult, ca in vremurile in care colindam magazinele cu plante. Am rezolvat si asta. Si ne indreptam spre magazinul Obi, care are, ia ghiciti ce? Plante. Evident. Nici o zi fara flori. In magazin, o cofetarie amenajata intr-un colt si acolo ne bem de obicei cafeaua. Am stat intai cu sora mea la o barfa despre natura umana si planuri de perspectiva apropiata iar apoi, eu raman sa achitionez o planta si ies din magazin cu o floarea soarelui numai buna de alungat norii de ploaie.  Incepe sa sune melodios buzunarul vestei mele pufoase si verzulii, semn ca ma cauta careva la telefon. Nu am o lista lunga de apelanti. Doar sora si seful. Asa ca a fost tot ea, doar ne despartisem de 5 minute.

– Unde esti? Tot la OBI?

– Dar unde sa fiu? Evident. Vrei ceva de aici?

– Nu. Haide pana la Kaufland ca acum am terminat. Stii familia aceea de romani despre care vorbeam zilele trecute? Am vazut-o pe doamna cu nepotelul in carucior ca au luat-o cei de la securitatea magazinului si nu stiu ce sa fac. Nu stie vorbi germana, cu siguranta si cred ca are probleme.

-Stai ca vin in 2 minute.

Platesc si ies. Magazinele sunt toate in acelasi loc asa ca, promisele 2 minute au fost 4.

– Ce sa fac? Cred ca luat ceva din magazin si nu a platit. Ii platesc eu doar sa nu aiba probleme.

Sora mea nu e o generoasa. Dar cand situatia e grava are un suflet mare. Si aici, evitam sa avem contacte cu romani, pentru ca majoritatea au niste apucaturi si iti pot crea probleme. Dar aflasem de familia aceasta ca venise de la Craiova iar baiatul doamnei in cauza, era de mult bun simt, un tinerel de varsta fiului meu.

– Du-te acolo la cei de la securitate si spune-le ca stii ca doamna este romanca si daca are probleme si poti fi de folos esti dispusa sa o ajuti.

Au durat cam 30 de minute pana sa iasa timp in care eu am asteptat cuminte la o masa la unul dintre fast-fooduri. As fi mers eu dar cum nu stapanesc bine germana am lasat-o pe ea. Am vazut-o in cele din urma iesind si platind la casa o sacosa cu cumparaturi. Politistii au plecat bombanind ceva despre strainii care vin in Germania si nu se pot descurca. Insotita de sora-mea si toata rosie la fata de rusine si de spaima, femeia, cu copilasul in carucior au ajuns in fata mea. Ne-a multumit tremurand ca am scos-o de la necaz. primise o amenda de 100 de euro plus o interdictie in toate magazinele Kaufland din zona. Putea fi mai rau. Putea fi dusa la politie iar copilasul preluat de Protectia Copilului.

– Mergeti acasa si va linistiti. Sa nu mai faceti asta niciodata aici. Peste tot sunt sisteme de securitate. Puteti sa ma sunati cand aveti probleme iar daca e posibil va ajut cu placere. Femeia se indeparta.

-Ce s-a intamplat? Ce a fost am intrebat-o?

– Ce sa fie? Nu avea bani. Copilul si sotul lucreaza la un patron turc care nu ii plateste si nu mai aveau bani de mancare. Cand si-a deschis portofelul, ca i-au cerut cei de la securitate, mi-au dat lacrimile. Doar cativa centi.

Noah, azi mi-a fost foarte draga pentru gestul ei. Asa e ea, sora mea. Afara ploua dar in sufletul ei e soare.

Posted on 15 Mai 2012, in Cafeneaua turceasca. Bookmark the permalink. 13 comentarii.

  1. Hotărât lucru a fost o zi norocoasă pentru toate persoanele implicate.

  2. Ar fi facut asta cineva din astia care vor sa ne civilizeze pe noi?

    • Nu stiu. Dar nici cati romani ar fi facut asta nu stiu. Femeia i-a zis surorii mele:”Nu am intalnit pe nimeni in viata mea sa ma ajute asa ca dvs. in nici o problema.”

  3. frumos gestul surorii tale. sa speram ca n-a fost degeaba si ca femeia a priceput ca desi nu avea bani, nu asta era solutia, sa fure!

  4. Am discutat asta si i-am explicat ca peste tot sunt camere de supraveghere iar politia e foarte prompta. Ca strain, daca ai de-a face cu politia, imediat esti luat in baza de date si urmeaza o gramada de probleme.

  5. Da, norocoasa; …pentru toti.
    Ps. Zamfir din Turda a zis sa nu mai specific mereu ” parerea mea”; cica s-ar intelege…

  6. Daurel, TZamfir din Turda are dreptate. E clar ca buna ziua ca e parerea ta, :)….parerea mea.

  7. asa o fi fost. Pacat ca doamna aceea nu s-a gandit inainte de toate. Nu asta e solutia iar in plus, autoritatile germane sunt foarte exigente. Oriunde se solicita informatii despre ea pe teritoriul Germaniei se vede ca a fost luata in evidenta politiei ca persoana cu risc infractional ridicat. In plus, de cate ori sunt incidente asemanatoare in zona e vizitata de politisti.

  8. Un gest frumos şi atât de omenos! Uneori, la disperare, oamenii fac multe greşeli, fără să evalueze corect urmările.

  9. Da, gestul sorei tale a fost frumos. Al celeilalte românce, nu, orice s-ar zice. E hoție la urma urmei, indiferent de motive.
    Părerea mea e că va mai încerca s-o facă, mizând pe astfel de reacții firești: o femeie cu un copil suscită mereu mila oamenilor. Pe asta mizează și cerșetorii.

  10. Corecta observatia. Nu am mai scris continuarea povestii dar ne-am convins ca asa e. Nu a furat de foame ci pentru ca era deja obisnuita si mirarea ei cea mare a fost cum de au vazut-o ca ea nu remarcase camerele de supraveghere nicaieri.

Lasă un răspuns

