lavanda, aroma si culoare


Zilele acestea am avut multi cititori pasionati de flori.  Inseamna ca primavara sta doar sa treaca pragul cu buchetul ei gigantic de raze si caldura si  iubitorii de plante care au ajuns pe blog, se pregatesc sa-si infrumuseteze gradinile ori terasele.

Anul acesta, vreau sa va fac tuturor o recomandare florala. De cand am ajuns in Germania am fost impresionata de frumusetea lavandei, care in tufe izolate ori in adevarate borduri vii, decoreaza curtile, gradinile, aleile. Nu este o planta pretentioasa, asa cum s-ar crede, desi este originara din Asia si des intalnita in bazinul mediteraneean facand din cunoscutele ierburi de Provence.  Este utilizata in industria cosmetica, alimentara, farmaceutica datorita proprietatilor ei. Este insa si o deosebita planta decorativa. Ierneaza afara, ca si trandafirii iar frunzulitele ei argintii in forma de ace, si florile ei violet, albe, bleu ori roz, ofera un colorit placut. In compania altor  plante cu inflorescente viu colorate, ofera un contrast  si o palenta coloristica deosebita. Ii plac locurile insorite si un pamant usor argilos, acid. Daca pamantul nu este suficient de acid si o cultivati in ghivece puteti sa cresteti aciditatea cu zeama de lamaie pusa in apa de udat.  Dupa trecerea florilor, este neaparat necesara tunderea ei ca sa stimulati aparitia unor noi inflorescente. Sunt convinsa ca daca o sa experimentati cultivarea ei o sa o indragiti iar imaginile va vor convinge.

Va ofer imaginile cu placere desi nu imi apartin. Ele au fost captate de pe internet.

Posted on 17 Martie 2012, in plante, flori si animalute. Bookmark the permalink. 17 comentarii.

  1. Eu sunt un mare, cum sa spun, pasionat, amator, iubitor, al lavandei. Mai mult de jumatate din coloniile si parfumurile mele sunt pe baza de lavanda.
    O picatura de ulei de lavanda (cumparat din sud) pe perna seara te face sa visezi frumos. Alta picatura pe frunte îti ia migrena.
    Vino aici în sud, prin locurile bântuite de Van Gogh, pe lânga Arles.
    Sau la noi acasa, de ce nu?, am înteles ca esti pe-aproape,
    Am doua tufe în gradina…

    • Dane, multumesc de vizita si de invitatie. Mi-a facut placere si poate ca am sa raspund invitatiei tale in concediu sa-ti vad tufele de lavanda. Nu se stie. 🙂 Mie imi plac foarte mult plantele decorative. Fiul meu imi spunea de multe ori: „mama, ai facut o jungla in casa”. In Germania ma simt in elementul meu pentru ca nemtii sunt mari iubitori de natura si gasesc flori foarte frumoase la preturi cu mult mai mici decat in tara.

  2. O minunăţie de floare parfumată! Bunicile puneau levănţică printre rufe şi nu le mai trebuia niciun parfum!

  3. Da. Tu esti din sud, iar acolo se mai obisnuia cultivarea lanavdei. La noi, in Transilvania nu e prea intalnita, desi rezista si la climatul nostru.

  4. Wow! Frumoasa si puternic colorata serie! O saptamana minunata iti doresc!

  5. Bine-ai venit pe blogul meu, Robert. Ce ar fi lumea fara culorile naturii? 🙂 Imi place natura si florile si m-am gandit sa le ofer si prietenilor bucuria acetros privelisti.

  6. Dacă ai mâncat vreodată un grătar de porc condimentat cu ”Herbes de Provence”, care conțin și lavandă, devii fan pe viață al acestei plante. 🙂

  7. Foarte relaxante imagini! 🙂

  8. Gabi, mie nu mi-a iesit cu lavanda: mi-au rasarit doar 2 fire dintr-un plic si acum, dupa 2 ani ori 3, nici nu mai stiu, una este afara si una in casa uscata 😦 Sa vad ce va iesi din cea care este afara, poate ca da din radacini.
    Cand am fost in Australia am vazut sute de ghivece cu lavanda, dar si prin spatiile din fata casei, erau tufe enorme si inflorite din primavara. Acolo este pamant pietros, nisipos, mai uscat ca nu prea ploua si asa le place.
    Numai florile sunt mai ieftine in Germania, Gabriela? Legumele si fructele cum sunt?

  9. legumele si fructele sunt mai ieftine decat in Romania. Si calitatea este superioara.

  10. Nu cred ca uscaciunea este esentiala. E o planta rezistenta si nepretentioasa. Odata ce o ai, nu o mai abandonezi. In Germania ploua des, aproape in fiecare zi, e adevarat ca peste iarna nu a fost chiar atat de frig ca si in Romania. Secretul ei este sa fie plantata intr-un sol nisipos, pentru ca mai acid, ori sa i se creasca aciditatea solului.

  11. am vazut si-n grecia, pe marginea aleilor, rezista foarte bine la nisip si caldura sufocanta. mi-as dori sa vad un camp nemarginit de lavanda, sunt curioasa cat de tare miroase 🙂

  12. asta ar putea fi o interesanta destinatie de vacanta. 🙂 Sudul Frantei, California, Spania, Australia. Poti alege.

  13. Gabi, mai este nevoie sa-ti spun cat imi place lavanda? Am sase bucati in gradina, dar parca nu sunt de-ajuns, iar acum am pus iarasi un plic de seminte, sa fac rasaduri. Mi-ar fi placut o alee strajuita de lavande, dar acum e prea tarziu pentru asta, gradina e deja asezata.

  14. Ma bucur ca iti plac. Si eu am devenit fana a acestei plante si mi-am cumparat cateva ghivece pentru terasa.

Lasă un răspuns

