70 de pasi


Barbatul trecu pe langa ea si se opri busc, cautand sa se orienteze in zona. O intreba cu un suras atarnat in coltul buzelor si ea vru sa ii raspunda cu amabilitate.

Casca gura apoi o inchise brusc. Replica i se opri in coardele vocale.

–     Domnisoara, strada aceasta, care merge inainte, vine si inapoi?

Pe strada celor 70 de pasi e o zi senina, cum n-a mai fost demult, cu un cer de albastru fara sfarsit si soarele raspandind buchete de raze si lumina aurie.

Pe partea  dreapta, sunt 7 case albe, cu geamuri inalte si jaluzele vezi. Nu au garduri curtile lor doar niste boscheti de buxus, cu frunze rotunde. Fiecare casa are un mic parc, in care pasarelele se intrec ciripind.    Iarba matasoasa se asterne ca un covor fin ce te indeamna sa pasesti. Tufe de trandafiri iti intind parfumul in voaluri delicate. Vino!

Pe partea stanga sunt case rosii, imense, niste cuburi mari, cu geamuri mici acoperite de perdele bogate. Curtile lor largi, betonate nu au viata. Decorul e scump si straluceste. Nu se aude nici o respiratie. Totul e ermetic, inert. Portile somptuoase, din fier forjat. Cativa palmieri in ghivece imense s-au cocotat la inaltime si privesc cu superioritate.   leii din piatra ce le strajuiesc ii spun mimat. Stai!

Ea trecea mai departe privind cu uimire strada aceasta ciudata pe care mai trecuse. Timpul s-a oprit. Nu trecea nimeni pe drum. 70 de pasi. Se intreba de 14 ori. “Sa intru? Sa stau? Dreapta ori stanga?” Ajunse in capatul strazii. Dadu de o intersectie a 7 strazi. “Care e drumul meu? Inainte, inapoi, la intamplare? Strada nu vine inapoi.”

Ce o fi ales?

Posted on 10 Mai 2011, in Povestiri din Cartier and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 10 comentarii.

  1. Grea întrebare. E ca-n povești. 🙂
    Eu aș fi ales la întâmplare una, lăsând semne în urma mea, să mă pot totuși întoarce.

    • Eu cred ca as mai curioasa. casele, strazile, pasii, sunt situatii si oportunitati. Ispitire ori provocare. Vino ori stai. Nu le cunosti daca nu le incerci. Eu am vrut mereu sa stiu ce se afla dincolo…de orice. M-am lasat ispitita si provocata.

  2. dincolo de partea amuzanta, poate omul gandise ceva referitor la cum sunt numerotate casele, adica daca vin numerele inapoi. in orice caz exprimarea a fost beton! 😀

  3. nu se gandise la numere. Poate ca a fost o gluma. O incercare. Un salut catre o necunoscuta.

  4. De cate ori deschid fereastra…, de atatea ori o inchid…

  5. 🙂 ai ajuns la o concluzie?

  6. Curţi fără gard ? Eu nu am mai văzut aşa ceva în Ro! Chiar există ?
    Interesantă simbolistica legată de 7 ( ori 10 paşi = 70, ori două rînduri de case = 14, numărul străzilor de la intersecţie).
    Drumul ? Treebuie să fie musai înainte (stînga sau dreapta nu mai contează) nici vorbă de mers înapoi, nu ? 🙂

  7. Eu, care ma intorc (de)pe cele 7 drumuri,m-as incuia intr-o casuta rosie cu ferestre mici si perdele grele…
    PS.Au internet ?

Lasă un răspuns

