Centaurea sau albastreaua


Cu totii ati vazut in lanurile de grau, vara, niste apariti gratioase, albastre, printre maci si alte floricele. Albastrelele acestea au fost aduse din camp in gradina si sunt indragite de gradinari pentru ca infloresc repede, nu sunt pretentioase si pot face singure buchete ori pot sta alaturi de alte plante. De asemenea este folosita pentru ceai sau pentru infuzii , foarte indicate in afectiunile ochilor, cearcane, conjunctivite, ochi obositi.Varietatea de culori e larga. De la alb, roz, rosu inchis, apoi nuante de mov, violet, bleu, albastru. Am semanat cateva si eu anul acesta si au rasarit foarte repede. De la insamantare pana la primele flori sunt necesare cam 45 de zile. Semintele germineaza si la temperaturi de +3- +5 grade Celsiu, dar termperatura optima este de +8 grade. Nu sunt pretentioase . Cresc in tufe de 25-100 cm inaltime. Ii place sa fie expusa in plin soare, ori in gradini insorite si se dezvolta foarte bine in solurile cu un Ph netru sau usor alcalin. Este raspandita din Siberia, Asia Europa pana in America de Nord. In unele tari exista culturi intesive cu aceasta planta utilizata atat in scopuri decorative cat si medicinale, cosmetice sau industriale.

Posted on 2 Mai 2011, in plante, flori si animalute and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 10 comentarii.

  1. Se vede cît de mult iubeşti florile, Gabriela! 🙂

    Şi ne faci şi pe noi să le privim cu alţi ochi; le privim cu mai multă gingăşie decît pînă acum. 🙂

  2. Fiecare are cate o pasiune. Sau mai multe. Intr-adevar imi plac florile si ma ocup de ingrijirea lor, de ani de zile. Viata are nevoie si de culoare iar ele ne ofera din plin. De multe ori ma gandesc cata frumuete poate sa puna natuara, pana si intr-o simpla floare, fara pretentia de a fi admirata sau vazuta de cineva. Cred de multe ori, ca nu stim sa fim suficient de recunoscatori pentru lucrurile frumoase care ni se intampla.

  3. „Eu te visaaaaam in nou vesmant/ si miroseai a floooori de camp”… Albastrelele, cele mai indraznete flori, de fapt florile de camp mi se par cele mai „libere”, „rebele” flori. Imi plac enorm, aproape la fel de mult ca trandafirii. 🙂 Multumesc pentru aceste prezentari fantastic de frumoase.

    • Frumoase versuri, Costin. Ti le ofer cu drag, tie si tuturor celor care-mi trec pragul. Imi plac florile albastre, desi lumea le-a adoptat mai greu si crede ca se gasesc mai rar. Mi-am propus sa scriu despre florile pe care le plantez eu in gradina. Maine, avem gura-leului. Nu putea sa lipseasca pentru ca zodia mea este leu. 🙂

  4. Sunt minunate! Îmi place să le culeg din lanurile de grâu, alături de gingaşii maci…Dar sunt atât de frumoase şi în grădini. Stropi de cer!

  5. Ai dreptate. Sunt niste flori cu nume celest. 🙂

  6. superbe! cum de mi-au scăpat? păi cum? am văzut numai asflat toataă viaţa! 😦

  7. sunt convinsa ca ai vazut florile acestea. La noi, se vand la Piata Mihai Viteazu, niste buchete imense de albastrele si ale flori de vara. Iar albastrelele din camp, care cresc in lanurile de grau, alaturi de maci sunt sigura ca le-ai vazut. 🙂

  8. sunt frumoase,le stiu de cand eram mici si ne incalzeam dupa scaldat in lanul de grau culegand maci si albastrele. ce amintiri frumoase!
    imi plac florile de camp, inca daca le culegi parca vaduvite de libertate se ofilesc imediat.

    • florile de camp se ofilesc foarte repede. Mie imi plac florile in mediul lor, nu taiate. Cand eram adolescenti mergeam la Baraj, la plaja. pana sa ajungem acolo, cararea trecea prin niste lanuri de grau si in iunie-iulie erau aurii, intesate cu maci si albastrele. O minunatie!

Lasă un răspuns

