Flori solare- galbenele


Azi o sa va prezint o minunata planta solara, Calendula sau galbenele, cum mai sunt cunoscute. Desi este originara din bazinul mediteraneean, Italia, Iran, galbenele sunt niste plante foarte des intalnite la noi. Se spune ca ele dau startul florilor de vara, inflorind la mai putin de doua luni de la plantare. Sunt plante anuale si se seamana in luna marte-aprilie, in locuri insorite. Poate fi semanata si mai devreme in ladite sau cutii si transplantata in gradina. Nu necesita ingrijiri speciale si este destul de rezistenta. Sunt cunoscute peste 20 de varietati din aceasta specie. Cu totii am vazut la tara, la bunici galbenele. Exista insa si soiuri cu inflorescente mai decorative, batute, mari. Culorile lor trec prin gamele de alb, crem, roz, galben, portocaliu iar parfumul lor estediscret, dulce-amarui. Pe langa coloritul absolut spectaculos, este o planta cu deosebit de multe proprietati terapeutice. Este folosita la prepararea unor medicamente, a produselor cosmetice iar ceaiul de galbenele are un puternic rol curativ. Daca pana acum ati evitat sa le plantati pentru faptul ca o considerati prea banala, cred ca e momentul sa o primiti in gradinile si in balcoanele voastre. Cu veselia culorilor va va lumina gradina iar florile ei uscate o sa va incalzeasca in serile racoroase de toamna si de iarna.

Posted on 30 Aprilie 2011, in plante, flori si animalute and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 13 comentarii.

  1. Culoarea lor galbena este una dintre preferatele mele. 🙂

    • Si mie imi place iar galbenelele sunt interesante ca au diferite nuante de galben, de la galben pai la oraje sau chiar rosu spre ruginiu. Florile acestea, aduna soarele in priviri.

  2. Sunt minunate şi au un parfum atât de frumos… Mi-aş pune şi în casă, în ghiveci, numai pentru mirosul lor puternic.
    O zi frumoasă, Gabriela!

  3. frumoase floricele si sanatoase, ca sa zic asa 😀

  4. Frumoase flori,Gabi! Si bine ca n-au… virusi! :))

  5. Cioa Gabriela. Din anumite motive a trebuit sa imi schimb numele blogului din adrian-popa.blogspot.com in alt nume(am ales decipoate.blogspot.com). Motiv pentru care m-as bucura daca ai modifica numele blogului meu la tine in blogroll pentru a nu induce oamanii in eroare.

    p.s. cu ce aparata faci foto florilor?

    mersi!

    • Adrian, am rezolvat si am modificat titlul blogului tau din link. 🙂 pozele le fac cu un aparat digital panasonic. Nu stiu sa-ti spun caracteristici pentru ca la partea tehnica se pricepe fiul meu. 🙂

  6. 🙂 ma gandeam eu ca e panasonic. eu am si un blog foto http://point-and-shoot-camera.blogspot.com/ . daca esti de acord as pune un articol acolo cu tuitlul ,,Florile Gabrielei” numai sa-mi zici exact si modelulul aparatului foto. Mersi

    • da…e un Panasonic DMC-LS60. poti sa pui…nu e nu stiu ce grozavenie de aparat. Dar deocamdata, asta il am. Poate mai incolo, o sa-mi iau ceva mai performant. Nu prea sunt multumita de cum ies fotografiile.

Lasă un răspuns

