mirabilis- frumoasa noptii


Pentru cei care aveti gradini, si spatiu ca sa plantati flori spectaculoase, va recomand o floare deosebita. Mirabilis, creste sub forma unei tufe, o tija ramificata ce atinge 60-80 cm inaltime si cam tot atat in diametru. Face flori sub forma unei trompete, in culori vii, o adevarata incantare pentru ochi. Florile se deschid seara pentru a se inchide dimineata, dupa ce lumina soarelui a devenit puternica. Au un parfum delicat. Semintele acestei plante sunt asemanatoare boabelor de piper, ca dimensiune. Se seamana direct in gradina, intr-un sol cu un bun drenaj, pentru ca nu ii place umiditatea excesiva. In schimb ii place expunerea la soare, de aceea este recomandata amplasarea ei in straturi insorite.  Semanatul se face in luna aprilie. Semintele germineaza in 7-10 zile. Perioada de inflorire este din iunie pana in octombrie, cand da inghetul. In pamant planta dezvolta niste tuberculi, care pot fi transplantantati in anul urmator. Gasiti semintele ei de cumparat la magazine specializate, florarii sau la supermarket. Un pliculet contine 30 de seminte. Va sugerez sa le plantati in apropierea teraselor pentru a va bucura de parfumul ei suav. Daca pana acum nu ati incercat sa cultivati floarea aceasta, aveti inca timp.

Acum e momentul sa incercati si sunt sigura ca efectul ei, in momentul infloririi va fi maxim.

Posted on 29 Aprilie 2011, in plante, flori si animalute and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 13 comentarii.

  1. Tare frumos mai miros floricelele astea.

  2. da…si sunt foarte frumoase.

  3. ah, le stiu, au niste culori absolut delicioase! de miros nu-mi amintesc, dar cum le vad pe undeva le iau la smotocit!

  4. Frumoase „gorniţele”! Am adunat nişte seminţe şi le-am semănat în grădina părinţilor. De atunci ies singure şi şi-au şi amestecat culorile! Mama le spune ” flori bună dimineaţa” pentru că par a vesti o dimineaţă bună, cu gorniţele lor colorate.

  5. asa si sunt, flori de dimineata. Infloresc seara si dimineata. pe timpul zilei se inchid ca si cum ar trage perdelutele.

  6. habar nu am avut ca din radacini dau si in anul 2.Eu le-am scos cu tot cu radacina asta toamna 😦
    Oricum, am semanat din nou.Eu am avut anul trecut si la soare si la semiumbra si imi placeau cele de la semiumbra ca se deschideau mai devreme seara si se inchideau mai tarziu ziua.Asa aveam timp mai mult sa ma bucur de ele

  7. Nu-i nimic…o sa le prelungesti viata celor din anul acesta.

  8. cu siguranta asa voi face :0

  9. Oau ce superbitati, soacra mea ar fi incantata sa vada articolul acesta. Este innebunita dupa flori si gradini frumoase. 🙂

    • Lilee, invita-o sa il vada. Si mai am multe postari despre flori. E suficient sa accesezi butonul din dreapta, unde scrie surasul florilor. Mi-au placut florile acestea, mirabilis, inca din copilarie.

  10. Abia acum am văzut acest articol despre florile copilăriei mele. La casa părintească aveam sub ferestre două havuzuri de piatră în care erau plantate aceste flori. Noi le spuneam ”zorele pitice”. Eu eram responsabilă cu udatul lor, cu strânsul semințelor, cu plantatul. Abia în facultate am aflat denumirea științifică, Mirabilis jalapa, și cea populară de la noi, Barba împăratului.
    Ador aceste flori parfumate și mă bucur mult de întâlnirea cu ele în paginile blogului tău. Urmează să semăn și eu în grădină Mirabilis – Frumoasa nopții.

    Îți doresc zile frumoase, draga mea ! 🙂

  1. Pingback: Rhema Marvanne – Tatăl nostru « Gabriela Elena

Lasă un răspuns

