De necrezut !


Mirciulica are cativa anisori. De cum se trezeste, daca nu ploua torential sau nu ninge bezmetic, iese afara, sa se joace cu prietenul sau Mini, un baiatel cu un an mai mic, blond cu ochi albastri. Cam asa arata Mirciulica in momentul maxim de neincredereAmandoi se inteleg atat de bine si se completeaza reciproc la fiecare prostiuta. Lumea copilariei rade in ochii lor cu fiecare nazbatie sau descoperire. In fata blocului, baietii mari si mici se joaca, se inghiontesc, spun povesti pe care cei mici le asculta cu gura cascata. Beni-Beni, e un baiat de liceu. Obraznicut si mereu gata sa ii prosteasca pe micuti, razand apoi pe infundate de reactia lor.

–         Mirciulica, crezi ca pot sa-mi bag pumnul in teava de esapament, a masinii lui Mihai?

–         Nu.

Mirciulica raspunse prompt, evaluand marimea pumnului lui Beni-Beni si diametru tevii. Stia el ca baiatul mai mare il fraiereste. Nu ar fi prima data. Saptamana trecuta, acelasi Beni il prostise spunandu-i ca nu are curaj sa se aseze cu fundul intr-o balta. Si el, ca orice curajos… s-a asezat! Mama s-a suparat foc ca se putea imbolnavi grav, daca sta ud afara, in decembrie.

–         Hai sa iti arat! Dar pentru asta, ca sa nu-mi furi secretul, trebuie sa te tin cu mainile de ochi.

–         Bine.

Beni-Beni il tinu cu mainile de ochi. Cand il lasa, Mirciulica nu vazu nimic deosebit. Doar reactia lui Mini care zambea.

–    Vezi ca te-a murdarit. Haide sa mergem in casa sa te speli.

Beni-Beni, isi murdarise inainte mainile, cu funingine din teava de esapament iar acum, Mirciulica avea niste raze negre in jurul ochilor, cat degetele baiatului.

–         Sa stii ca o sa te spun mamei si apoi vezi tu ce o sa te prinda de urechi!

Baietii mari, radeau larg, ca niste prosti, lasand sa se vada educatia sau “needucatia” din familiile lor. Acum isi cautau o noua victima dar trebuiau sa se mute din zona blocului lui Mirciulic, salvandu-si urechile de pedeapsa mamei.

–         Mami! Iar m-a prostit Beni-Beni!

–         Hai sa te spal. Ramaneti in casa si va jucati cu jucariile. O sa mergeti afara mai tarziu.

Posted on 16 Decembrie 2010, in Povestiri din Cartier and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 12 comentarii.

  1. super, celebra serie ,,Mirciulica”

    • 🙂 da…Mirciulica a avut o copilarie plina de evenimente. Seamana cu mine, din punctul acesta de vedere. Eu am avut o copilarie foarte linistita, in schimb dupa 20 de ani, o viata tumultoasa.

  2. bine ca n-a fost mai rau. urmele s-au sters. ai folosit peria de radacini? 😀

  3. pe fratele meu îl cheama Mircea si parca l-am revazut în povestea ta 🙂 îi spuenam Mirciulica si tot asa se comporta si el 😉

  4. Carmen Negoita

    Povestioara cu ţeava de eşapament o mai ştiam şi în varianta binoclului. Tot aşa… se dă marginile binoclului cu ceva negru şi pui pe cineva să se uite (cineva mai mic întotdeauna 😀 ). Rămân aceleaşi amprente.
    Îmi place foarte mult seria asta cu Mirciulică. 🙂

  5. 🙂 a avut o copilarie cu bogate experiente de viata.

  6. Mereu mi-a fost ciudă pe cei mai mari, care făceau pe grozavii, cu glumele lor proaste, în faţa celor mai micuţi. Asta până am învăţat şi eu „să le trag clapa” cu şotiile mele.
    Mi-l închipui pe Mirciulică „tatuat” ca la trupele antitero! 😀

    • 🙂 numai ca Mirciulica avea o mama care ii urechea imediat pe baietii nari si obraznici. Imi amintesc cand , odata, Mirciulica m-a strigat ca il lovise un baiat de vreo 17 ani. Eu am scos capul pe geamul de la bucatarie si i-a spus bataiului ca nu e frumos ce face si ca se baga in jocurile celor mici. Drept raspuns el m-a inganat, a repetat ce spusesem eu, intr-un ton de batjocura. In urmatorul minut am fost afara, langa el, si i-am aplicat doua palme pe ambii obraji, in acelasi timp, de nu stia ce i sa intamplat. De atunci nu a mai avut treaba cu Mirciulica. Nu sunt agresiva dar atunci m-a scos din sarite cu obraznicia lui.

  1. Pingback: Bucla | Ioan Usca

  2. Pingback: BRAŞOV – PRIMA ŞCOALĂ ROMÂNEASCĂ (1) « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI

Lasă un răspuns

