gospodinele


Cora auzi soneria muzicala de la usa si se enerva. Deschise usa asteptand sa vada ce s-a intamplat.

–          Buna, Cora. Credeam ca nu esti acasa.

–          Sunt. Ce e, de suni asa? Ce ai patit?

–          Pai, vino sa vezi ce s-a intamplat!

Cora cobori un etaj si intra in apartamentul Paulei. In hol o lovi mirosul greu de imbracaminte aprinsa. Cuvertura de pe patul din sufrageria vecinei era arsa pe jumatate. Incepuse sa arda mocnit si tapiteria canapelei.

–          Hmm. Asta am inteles, dar ce vina am eu?

–          Pai la tine au fost muncitorii care schimba conductele din bloc.

–          Asa, si?

–          Si pe langa conducta care  pe care au inlocuit-o, a curs material din acela, de la sudura si a cazut pe pat. Si uite ca s-a aprins patul!

–          Inca o data. Ce vina am eu?

–          Pai muncitorii lucrau la tine.

–          Foarte bine. Tu stii ca se lucreaza, urmau sa vina la tine, dar s-a inserat. O sa vina maine.

–          Dar cuvertura arsa si canapeaua distrusa, cine mi le plateste?

–          Tu, ca nu ai fost atenta. Cum de nu ai simti miros de ars? E un miros greu de sa-ti cada nasul. Cum ai putut sa nu simti sau sa nu-ti dai seama ce se intampla?

–          Pai, am simtit, desi era usa inchisa la sufragerie.

–          Si?

–          Si am crezut ca faci tu prajitura!

 

Posted on 24 Noiembrie 2010, in Povestiri din Cartier and tagged , , . Bookmark the permalink. 17 comentarii.

  1. :))
    beton!!!
    adevarul e ca miros la fel!

  2. pai erau bune gospodina amandoua 🙂

  3. Phuuu, „nasoale” prăjituri mai făcea vecina, dacă aveau aromă de „sudură”!!! 😀
    Chestia cu pretenţiile „vecineşti”…e la ordinea zilei la bloc. Asta ca să nu murim de plictiseală!

    • vecina nu prea le avea cu gatitul, e adevarat iar vecinele se obisnuisera deja cu preparatele ei si mirosul specific. Avea o femeie care ii facea menajul si ii gatea. Tocmai ca sa o scuteasca de supararea sotului si a vecinilor, care ar fi fost zilnic, afumati. 🙂

  4. Aoleu, ce final… Şi ce declaraţie…

  5. Prăjiturile Corei pot genera astfel de confuzii…

  6. ‘ai di capu’ mieu! Mama lor de gospodine! 😀

    • or fi ele, ardelencele, bune gospodine, dar mai sunt si exceptii de rasunet. 🙂 Cora era celebra cu chestii din astea. Intr-o zi, a venit sa-mi spuna ca nu i-a iesit salata de conopida cu maioneza! Si era indignata. Am fost mirata ca nu e greu sa fiebi conopida, sa o pasezi si sa pui maioneza, sare si putin usturoi. Am intrebat-o daca a facut intocmai. Ea mi-a confirmat. Numai ca avea niste ate!! Ate? Am intrebat-o de unde a luat conpida. Din gradina mamei. Nu e conopida aia albastru-violet si cu frunze? Aia e gulie, dar nu mai conteaza, tot din familia verzei e. 🙂

      • Ha, ha! Dar e tare de tot „gospodina” asta. Mâine-poimâine…taie pisica şi zice că-i miel! 😀

      • Da. E unul dintre motivele pentru care nu statea des in bucatarie. Locatarii blocului si sotul ei se simteau mai in siguranta daca se facea utila in alta parte si sa lase la bucatarie pe cineva care intelege si cunoaste legumele, fructele, si alte detalii de acest gen, nesemnificative pentru ea. 🙂

      • Alex,daca vreodata vrei sa faci varza calita cu carne de miel, sa nu te bata gandul sa-i ceri ei reteta. Era imbufnata ca nu i-a iesit, nici asta.
        – Pai am facut cum ai zis: am calit varza, am prajit carnea cu ceapa, le-am amestecat, condimentat si am pus apa.
        – Si, ce nu a fost bine? am intrebat-o.
        – Nu s-a evaporat apa oricat am fiert-o.
        – Dar cata apa ai pus?
        – Am umplut oala de 5 litri. Sau cata trebuia sa pun?….
        Nu am putut decat sa zambesc si sa o incurajez.
        – Data viitoare o sa o faci mai bine. 🙂

  7. Prajitură zici? Oribilă prăjitură trebuie să fi fost dacă mirosea a metal ars…

  8. prajitura ioana d’arc…hihi

Lasă un răspuns

