Flori de iarna- craciunite


Schlumbergera e un cactus cu un nume interesant dar cu flori delicate, deosebite ca si colorit. Se mai numeste “cactusul Craciunului” pentru ca infloreste in special in aceasta perioada a anului. Perioada de inflorire este legata direct de cantitatea de lumina primita in timpul zilei. Ca sa formeze boboci si sa infloreasca, schlumbergera are nevoie de maxim lumina peste zi, iar apoi minim 12 ore sa fie tinuta in bezna totala, intr-o incapere fara sursa artificiala de lumina, dupa inserare. Tratamentul acesta trebuie aplicat timp de 4-6 saptamani. Fiind o planta tropicala, ii place umezeala, dar nu in exces. Pamantul din ghiveci se lasa sa se usuce intre doua udari. Trebuie fertilizata tot timpul anului cu ingrasamant bogat in potasiu. Dupa aparitia bobocilor, planta nu trebuie mutata. Schimbarea locului poate determina caderea noilor boboci.  Inmultirea este simpla, din ramuri care au cateva segmente. In fiecare an, dupa inflorire trebuie mutata in ghivece putin mai mari ca se se poata dezvolta. Daca ati vazut deja craciunite la magazine sau florarii, merita sa cumparati ca sa va inveseliti casa.

Această prezentare necesită JavaScript.

Posted on 24 Noiembrie 2010, in plante, flori si animalute and tagged , , , . Bookmark the permalink. 22 comentarii.

  1. Atunci cand ai o floare, intr-adevar trebuie sa cunosti cat mai multe despre ea daca vrei sa-i mearga bine si sa aiba flori frumoase.

    Ce bogatie de culoare ne-ai prezentat! 😀

  2. mi-am luat si eu una zilele astea din kaufland.am postat-o pe blog.
    arata super!

  3. Foarte frumoase! Mama mea are o Crăciuniţă „bătrână” de 20 de ani! E foarte mare şi greu de mutat, dar nu s-a îndurat să o mai taie.
    E minunat să te înconjuri de flori! Ne fac viaţa atât de frumoasă…

  4. Am una roz uriasa pe balcon. Are mai bine de 10 ani si imi e tare draga. 🙂

  5. Pai nu e tarziu sa incepi de acum. Mie imi place sa le fotografiez. Sunt niste frumuseti delicate si efemere.

  6. Și la noi crăciunița este apreciată.„Prințesa consoartă” este născută în data de 25 Decembrie.Avem și în casă și în curte.Mi-e teamă că anul acesta vom avea puține flori.
    N-au rezistat la noi numai cele de culoarea roșie.

  7. De ziua mea am primit o craciunita si m-am simtit brusc o rasfatata!

    • Bine-ai venit, Ela! Pentru mine, cel mai mare rasfat este sa-mi iau cate o floare. Ma duc uneori, cand vreau sa ma relaxez, ma duc intr-o florarie mare sau in magazine unde sunt raioane cu flori. La Baumax, de exemplu. Nu pot pleca fara nici o plantuta, desi am multe acasa.

  8. Adevarul este ca o planta schimba aspectul unei camere, chiar a unei case; are darul sa insufleteasca atmosfera. De fapt, o face mai calda!

  9. Gabriela, la mine ar trebui sa fie incubator. Am zeci de plante, valoroase. 🙂

  10. foarte frumos eu unu iubesc florile cine iubeste florile este un om curat zic eu

  11. Uite că avem în comun și dragostea pentru flori ! Sunt foarte fericită când îmi înfloresc . Am și eu mai multe crăciunițe în case dar nu știam că fac parte din familia cactușilor.

    • Am un buton, in lista din partea drepta a computerului, co o floare galbena. Daca il accesezi o sa vezi mai multe postrai cu flori. Am facut asta la inceputul blogului. Poate ca ar mai trebui sa reiau. Chiar sunt pasionata de ele. 🙂

Lasă un răspuns

