leacuri babesti


Angela a fost mereu de principiul ca sunt activitati predestinate femeilor. Vrajitoria si tamaduirile sunt unele in care nu prea ai vrea sa vezi un barbat. Pentru simplu motiv ca ei, barbatii nu sunt atenti la detalii. Oricum, ea nu crede in vrajitoare. In privinta leacurilor babesti insa, nu este foarte refractara. Sunt naturale si cu mici exceptii, nu iti pot face rau. Incercari de medicina naturista a facut si ea, cu efecte asa ca nu are rezerve. Ba chiar ieri, cand Doru s-a intors de la serviciu bolnav, racit, cu nasul rosu l-a doftorit imediat. Pe langa traditionalele tablete i-a facut un ceai cu lamaie, l-a pus cu picioarele in apa fierbinte cu sare si i-a facut o frectie cu otet sa ii scada temperatura. Dimineata, sotul era destul de bine si nu a vrut sa isi ia concediu asa ca s-a dus la serviciu. Il mai durea putin gatul, dar intr-o zi-doua trece. Pe la 5, Doru se intorsese de la lucru, strambadu-se si rosu la fata.

–          Ce ai? Il intreba Angela, ingrijorata.

–          Mi-e rau, zis el cu voce scazuta. Abia putea vorbi.

–          Cum ti-e rau? Te doare capul, stomacul? Cum?

–          Mi-e greata!

–          Pai de ce? Dimineata nu iti era.

–          Mi-a zis nea Grigore ca la tara, durerile de gat se trateaza cu “fotoghin”.

–          Cu petrol? Sa nu-mi zici ca ai baut petrol?

–          Ba da.

–          Pai se pun cateva picaturi pe o lingurita de  zahar. Tu cat ai baut?

–          Am tras vreo trei guri. Ca era al naibii de gretos si nu am mai putut.

–          Atata noroc! Hai sa mananci, spala-te pe dinti apoi si bea multe lichide. Auzi tu! Stii, tusa Veta, cand il certa pe unchiul Pavel ca mai tragea la masea ii ura :”Beau-ai fotoghin, sa bei!’ Acum inteleg eu cat de profund era mesajul expresiei. De acum inainte, cred ca te-ai lecuit! Sa nu mai bei fotoghin nici alte prostii. Mai bine medicamentele prescrise de doctor. Treci la masa! Vezi sa nu stai langa vreo sursa de foc sa nu faci incendiu pe-aici!

Doru vru sa zambeasca dar din cauza greturilor, reusi doar o grimasa. Azi, din acelasi motiv nu indraznise sa-si aprinda vreo tigara.

Posted on 22 Noiembrie 2010, in Povestiri din Cartier and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 26 comentarii.

  1. Ce m-ai speriat, fată! 😛 Mi-am citit numele şi nu-mi aminteam când am discutat despre asta. Dar, mai ales, nu-mi aminteam cine e Tudor. 😀
    Te pup, îţi doresc o săptămână frumoasă! 🙂

  2. scuze…o sa schimb numele, nu mi-am dat seama. 🙂

  3. Ei, da, stai liniştită. Ce, numai un câine e ciunt de coadă? Am glumit şi eu! 🙂

  4. Drăguță pățanie.
    Oare un bărbat care este atent la detalii nu este învinuit că-i chițibușar ori pisălog sau știu eu poate cicălitor? 😀

    • nu i-am invinuit…doar i-am analizat. Barbatii au alte calitati, pe care femeile nu le poseda. 🙂 Barbatii nu le au cu detaliile. In schimb au priviri de ansamblu putand analiza pragmatic o situatie. Ei gandesc in perspectiva. Nu se implica profund emotional in ceva iar daca ceva nu functioneaza nu isi vor pierde mult timp incercand sa repare acel ceva. Il vor inlocui fara regret.

  5. ”Beau-ai fotoghin, sa bei!” hai că mi-a plăcut asta. Săracul Doru, cum s-a ciumurlit el de la petrol… Mai bine era un ceai de ceapă…

  6. a facut-o intentionat: sa-i treaca mai repede 😀

  7. simpatica poveste, imi aduc aminte ca bunicii recomandau tratamentul asta contra limbricilor. >)

  8. N-am folosit leacuri babesti

  9. @Gabriela: păi, da, aşa se numesc acum. 🙂

    • acum servim terapii naturiste, combinate cu acupunctura, bioenergie, masaje cu pietre, cromoterapii si alte chestiute moderne. Cine ar fi zis ca vrajitoria se va moderniza intr-atat? 🙂

  1. Pingback: Ce mai faceţi? | Noaptebunacopii's Blog

  2. Pingback: Sylvia Plath – între eleganţă şi disperare | ÎNK TÂNĂR, ÎNK CITITOR

Lasă un răspuns

