poinsetia sau Steaua Craciunului


Nu e doar o planta verde. E o specie de euforbia. Originara din America de Sud, e o planta cu un”stil de viata” usor mai aparte. Temperaturile pe care ea le necesita sunt de 13-25 de grade. E o planta careia ii place umiditatea. E important sa primeasca ingrasaminte periodic. Infloreste in perioada Craciunului, daca este tinuta in obscuritate completa 12 ore pe zi. In rest, trebuie expusa la lumina puternica. Face flori simple, sub forma unor minuscule cupe, de dimensiunea unor boabe de mazare. Impresionante sunt frunzele terminale, colorate in roz, rosu, galben, alb. Dupa perioada de inflorire, are nevoie de repaus. Ii cad frunzele insa dupa o scurta perioada incep sa-i apara altele noi. Vara trebuie ferita de caldura excesiva si nu va fi expusa la soare.  Planta aceasta din vaza rosie, am cumparat-o anul trecut, de Craciun. Avea 3 ramuri scurte si cateva frunzulite. Am vrut sa vad daca o pot pastra de pe un an pe altul. Inainte, le cumparam de Craciun si apoi le aruncam cand le cadea frunzele.  Am tinut-o in bucatarie, pe un dulap luminos dar nu expusa la soare. Acum e un adevarat tufis si vreau sa o pregatesc de sarbatoare. Un filmulet despre cum se ingrijeste cred ca v-ar placea.

 

Posted on 24 Octombrie 2010, in plante, flori si animalute and tagged , , , . Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Îmi place foarte mult planta asta. 🙂

  2. mie imi plac iflorile in general. E greu sa zic ca am una preferata. 🙂

  3. hm, am avut si eu si dupa ce i-a cazut frunzele eram tare dezamajita. sigur ca am aruncat-o, nu stiam ca invie din nou 😦

    • 🙂 nu e nimic…stii acuma. Acesta e motivul pentru care am scris postul acesta. Stiu ca deja a aparut in florarii. Am vazut niste exemplare superbe. Merita ingrijita. E o planta deosebita si merita sa fie apreciata si pusa in valoarea nu numai de Craciun.

Lasă un răspuns

