daca e popa


Mirciulica are 5 anisori. Parintii sunt mereu ocupati cu serviciul si el a invatat sa se descurce in situatii extreme. Stie sa salute frumos, sa multumeasca iar cand e singur acasa stie ca e interzis sa deschida usa. Cum afara e foarte frig, inceput de ianuarie si ca sa poata merge la cumparaturi, cu gandul ca se intorc repede, l-au lasat in casa singur. O ora. Cand au intrat pe usa au fost intampinati imediat.

–          Ce mi-ai adus? O masinuta? Fata lui era radioasa.

–          Ai fost cuminte? L-a intrebat mama.

–          Da.

–          Si nu ai lasat pe nimeni in  casa in lipsa mea?

–          Nu. A fost doar popa.

–          Cum asa? De unde ai stiut ca e popa, doar nu ajungi la vizor?

–          Pai a sunat la usa si eu am intrebat cine e. Si a zis ca e popa catolic, cu Iordanul. Atunci am deschis usa.

–          Da? Si ce ai zis?

–          Am zis ca, “daca e popa, poti sa intri dar sa nu-ti bagi nasul” !

–          Si a ascultat? intreba mama stapanindu-si rasul. Copilul intelesese ca mamei nu-i place sa ii umble nimeni cu lucrurile si nici sa inspecteze casa, asa ca a tinut sa precizeze asta.

–          Da. A stropit putin cu o maturica, mi-a dat sa sarut crucea si m-a pupat pe obraji. M-a batut un pic cu maturica uda pe cap. Apoi mi-a spus ca va doreste multa sanatate si mie sa cresc mare si cuminte.

–          Atat?

–          Am intrebat cat costa dar a zis ca nu ia bani.

–          Aha. Foarte bine. Azi te-ai descurcat, dar te rog sa nu mai dai drumul nimanui in casa.

Posted on 2 Octombrie 2010, in Povestiri din Cartier and tagged , , , . Bookmark the permalink. 10 comentarii.

  1. Carmen Negoita

    Simpatic foc Mirciulică. Isteţ, deşi în naivitatea lui, n-a bănuit pericolul ce poate exista când deschide uşa unor persoane străine.

  2. odata ne-a cautat un prieten de familie. A batut la usa, si neinspirat, cand Mirciulica l-a intrebat cine e, el a zis „Tiganul”. Mirciulica i-a raspuns dincolo de usa protectoare. „Noah daca esti tiganul, poti sa pleci”. Si s-a dus de la usa. 🙂

  3. la chestia cu „tiganul” si cu „sa nu-ti bagi nasul” eu nu am nici o contribuitie. Nu am vorbit cu el in maniera asta dar se vede ca si alti „binevoitori” si-au pus amprenta, cu sau fara voia mea.

  4. cand era fiica-mea mai mica,a venit preotul si i-a deschis o vecina,nestiind ca fata doarme.a fost distractiv cand a inceput sa cante cantorul,ea s-a ridicat din pat in fund si asa zapacita de somn a pupat crucea.toata lumea isi deretica incaperile in vederea vizitei,iar noi l-am primit in pat. bine ca nu eram acasa 😛

  5. Ei, eu nu ma formalizez. Ce daca era in pat? Popa e om si el, nu doarme in picioare. Si apoi, parerile mele despre popi, despre multi dintre ei, nu toti, nu sunt cele mai bune. Si am motive si argumente. 🙂 La noi se face mereu o confuzie intre practicile de rit bisericesc si credinta. Credinta e ceva dincolo de norma. E o forma de iubire si ce conexiune cu divinitatea. Si asta conteaza. Ritul e altceva. Dr nu as vrea sa dezvolt tema aceasta, aici.

  6. exact, e mai bine sa nu. ideea e ca atunci cand iti vine un musafir in casa nu-l primesti dormind. si cred ca era undeva catre pranz 😉

  7. Sanatoasa sa fie! Si popa la fel. 🙂

  8. Nu știu cum se face că la noi popa nimerește doar când e deranj… Și doar cam știu perioada aia când trebuie să apară. Dar, mă rog, trebuie sfințite toate, că-s sau nu în bună rânduială. 😀

    • Mel. Tata avea o vorba, care se vede ca este general aplicabila. „Casa nematurata musafiri asteapta”. Asa si cu popa. Nimereste in cele mai neasteptate momente. 🙂

Lasă un răspuns

