avem oaspeti noi


Stiu ca nu ati fost demult in vizita, in balconul-gradina ce imi

inveseleste apartamentul. Dar azi, m-am gandit ca ar fi un bun prilej sa primim invitati, mai ales ca avem oaspeti noi. Se numeste plumbago sau floarea dragostei. Se spune ca, daca vei oferi cuiva aceasta planta, vei primi in schimb, dragostea si cele mai frumoase sentimente, oferite de cea caruia i-o faci cadou. Plumbago auriculata este un arbust catarator, poate atinge 2 metri inaltime. Este deosebit de spectaculos prin inflorescentele sale de un albastru ca orizontul. Fiind o planta de origine tropicala, prefera terasele insorite si aerisite, in locul incaperilor inchis, cu aer uscat. Temperatura optima de inflorire este de 16-22 de grade. Are nevoie de fertilizant, cam o data la 7 zile, cand i se administreaza ingrasamant pentru muscate sau pentru plante cu flori. Inmultirea este destul e pretentioasa si se face prin butasire, in timpul verii. Nu e dificil de ingrijit. Cere doar atentie si dragoste. Si va oferi in schimb, numeroase inflorescente, de primavara pana toamna.

Posted on 17 August 2010, in plante, flori si animalute and tagged . Bookmark the permalink. 32 comentarii.

  1. Si totusi nu am inteles ce se intampla iarna cu ea. Rezista chiar daca e mai rece in balcon? Se usuca si apoi isi revine iarasi?
    E foarte,foarte frumoasa…iar culoarea ma innebuneste de-a dreptul. De unde se poate face rost de asa ceva?
    Scuze, am pus deja cam prea multe intrebari.

    • Yana, peste iarna o tin in casa. Nu suporta temperaturi mai scazute de 16 grade. Eu am cumparat-o de la o florarie, recent. Pana acum am vazut-o doar in fotografii. E destul de rara.

  1. Pingback: Drum spre devenire… (18) « Cristian Dima

Lasă un răspuns

