7 strazi


Strada cu casele in oglinda. Prin ferestele ei, pe zidurile de piatra, muzica altor vremi, parfumul lor delicat, curge lin, imbratisand trecatorii. Oamenii nu mai vor sa stie de locurile vechi. Fiecare casa, are un maner pentru clopotel si deasupra lui cate o oglinda incastrata in pereti. Deasupra e scris cu litere aurii: “Intrati doar daca va place ce vedeti”. Si cand ma  uit, in oglinda sunt eu pe strada altui veac. Azi, m-am impacat cu trecutul. La capatul strazii, intersectia “7 strazi”, agitatia orasului modern. Locul unde se naste fiecare “maine”.

Posted on 19 Iulie 2010, in Povestiri din Cartier and tagged , , , . Bookmark the permalink. 22 comentarii.

  1. Carmen Negoita

    Superb Gabriela. E o plăcere să mă plimb pe străzile tale. 🙂 Seară frumoasă!

    • ma bucur ca ti-a placut. Sunt frumoase strazile din centrul orasului. Cu case vechi si arhitectura medievala. Am intrat uneori in curtile interioare ale acestor si case am ramas fascinata. Ai senzatia ca te-ai intors in timp. Chiar exista o strada, cu casele „in oglinda”.Casele fata-fata sunt identice. 🙂 orasul mi-a inspirat PA-ul acesta. Si tu. Multumesc. 🙂

  2. Străzile alea şapte… ca zilele săptămânii… ca anii „de acasă”… ca piersicul „Şapte cai”… 🙂

  3. as vrea sa vad si eu aceste locuri…

  4. 🙂 cand vii la Cluj.

  5. Oraşul nostru este unul extraordinar şi câteodată mă întristez la indiferenţa cu care unele case monument sunt tratate. Dar ca să termin într-un ton optimist…Piaţa Unirii nu se vede dinspre Gruia…doar Biserica Sfântul Mihail, pe care nu o pot schimba.

  6. Constat ca ar fi trebuit sa stau mai mult in Cluj cand am avut ocazia…

  7. Foarte frumos Clujul vazut prin ochii tai, Gabriela 🙂

  8. „Locul unde se naşte fiecare mâine”. Tare frumos spus. O metaforă de toată frumuseţea. Un mâine apărut din intersecţii. Ideea de împăcare cu trecutul dă, la rândul ei, o tuşă specială imaginii de ansamblu.

    O zi bună să ai!

  9. Foarte frumos, deja am cazut in visare… Ce bine ca pe 15 august voi fi acolo si ma voi convinge! Te pupic, Gabitzo!

    • da…strada ci strazile in oglinda se numeste Iuliu Maniu, si are o portiune, capatul spre statuia lui Matei Corvin, pe care casele sunt construite in oglinda. Te pup si eu!

  1. Pingback: Drum spre devenire…(13) « Cristian Dima

  2. Pingback: SINGURĂTATE « Carmen Negoiţă PHOTOGRAPHY BLOG

Lasă un răspuns

