never-ever


Statea la ocazie, dar pe caldura asta, nu trecea decat rar cate o masina. Si din cele care trecusera in ultimile 5 minute, nu a oprit nici una. Fie nu aveau loc, fie mergeau in alta directie. Vazu apropiindu-se un wolskvagen verde. O masina veche ce abia se tinea pe roti. Iar culoarea ei, ca verdele ierbii nu ii inspira interes, asa ca, nu ii facu semn. “In asa ceva nu ma urc, isi zise ea, in gand”. Dar masina, sau soferul avu o alta parere si opri in fata ei.

–         Unde mergeti?

–         La Dej.

–         Si de ce nu faceti cu mana?

–         Eram in pauza, raspunse ea.

–         Pai, haideti ca va duc eu.

Tanara se urca in masina, desi era convinsa ca, dupa cum arata, ii va tarai posteriorul pe asfalt. Barbatul era obisnuit sa nu se mai mire de reactiile si atitdinea femeilor.

–         Dar, de unde veniti? Intreba el, incercand sa o provoace la conversatie.

–         De la Cluj. Dar dumneavoastra?

–         Tot de la Cluj. Si ce ati facut la Cluj?

–         Am fost la sediul firmei la care lucrez. Dar dumneavoastra?

–         Lucrez la o institutie care are sediul in Cluj. La ce firma lucrati?

–         La un ziar. Dar dumneavoastra?

–         Nu pot sa va spun, incerca sa fie el secretos professional.

–         Aha. Am inteles. La politie. La economic sau la judiciar?

–         Stiti prea multe. La economic.

–         Il cunosc pe domnul Batinas.

–         Nu stiu cine e, raspunse barbatul.

–         Atunci, nu lucrati la economic. Domnul Batinas e unul dintre sefi, si ar trebui sa il cunoasteti. Nu lucrati nici la politie, intui ea, ci la un alt serviciu. Mai secret si mai special.

Barbatul ramase suprins de indrazneala si de intuitia ei. Zambi. Ea continua in aceeasi nota.

–  Calatoria dumneavostra are legatura cu masina aceea cu numere de rusesti.

–         Hmmmm… Dar ce faceti? Imi luati interogator?

–         Nu. Dar si dumneavostra ati fost la fel de interesat de mine. Mi se pare corect sa intrebam si sa raspundem in mod egal.

El, care crezuse ca fatutza blonda, frumusica e doar o fatza careia ii va suci capul imediat.

–         Sunteti casatorita?

–         Da. Dumneavoastra?

–         Si eu sunt.

–         Foarte bine, felicitari. Banuiesc ca aveti si copii?

–         Da. Ne apropiem déjà de destinatie. Ati accepta sa ne mai vedem la o cafea?

–         Doar la o cafea? V-ati deranja doar pentru asta? De ce ar fi interesant?

–         Pai, poate v-as putea da subiecte. Sau cine stie?

–         Cine stie, ce? Subiecte nu aveti voie sa-mi dati. Meseria v-o impune. Poate ca ati vrea sa va dau eu, subiecte.

–         Pai, ne vedem odata, la cafea, cand nu e acasa dusmanul de clasa.

–         Cine e dusmanul de clasa?

–         Sotul dumneavosatra.

–         Asa ii spuneti si sotiei dumneavoastra? Eu nu am parerea aceasta despre sotul meu.

Barbatul era de-a dreptul descumpanit. Frumusica, blonda, intuitiva, inteligenta. Genul de femeie care fascineaza barbatii. Ea ii ceru sa opreasca. A ajuns acasa, locuia intr-unul din blocurile acelea inalte, de langa sosea. Vru sa ii plateasca pentru transport, dar el nu accepta.

–         A fost o calatorie, intersanta, placuta si scurta. Poate ca totusi, imi faceti o favoare si acceptati, candva o cafea.

–         Vedem, spuse ea zambind. Desi in sine ei stia précis care era raspunsul la aceasta invitatie: never-ever.

Posted on 8 Iulie 2010, in Povestiri din Cartier and tagged , . Bookmark the permalink. 5 comentarii.

  1. Alin LEO 22

    ei na…de era eu prin zona sigur venea…

  2. Cu presa nu-i de glumit…Niciodata!

  3. dar cu baietii…destepti, cu ochi albastri? 🙂

  4. Alin LEO 22

    mai destept e un animal

Lasă un răspuns

