despre cartile adolescentei


Zambesc de amintirea primei carti citite. Aventurile lui Tom Sawyer. Aveam 6 ani.Atunci invatasem sa citesc. La 7 ani, citeam Winetou. Asta a fost cartea recordurilor. Nu stiu de ce m-a atras. poate spiritul de aventura care ma bantuie. Am citit-o de 8 ori. Evident la intervale de timp.Si nu ma plictiseam niciodata. Si de fiecare data, descopeream nuante, idei, observatii pe care nu le-am vazut pana atunci. La fiecare varsta, vezi lucrurile altfel si perceptia este diferita. In adolescenta eram bolnava de citit. Stateam toata ziua cu cartea in mana. Ma ascundeam in cele mai neprevazute locuri, ca sa am liniste. M-am urcat chiar si pe acoperis, sa nu ma gaseasca mama, care mereu avea nevoie de ajutor in casa. Irosirea in activitatile ei domestice mi se parea o prostie. Citeam cu o foame nebuna si cate o carte pe zi. Cand incepeam una, ma captiva si nu imi trebuia nici sa mananc. Nu o mai puteam abandona, pana nu ajungeam la final. Iar atunci, imi era ciuda ca nu stiam ce este mai departe de final. Eram cam dusa.  🙂 Profesorul de filozofie din liceu, mi-a spus dupa mai multi ani, ca parca traiam pe o alta planeta, in care nimeni nu avea acces. Intre timp m-am intors la realitate  si am aflat ca, viata viata pe pamant e grea. Am pastrat doar pentru mine, dragostea pentru cartile adolescentei mele.

Posted on 1 Iulie 2010, in Povestiri din Cartier and tagged , . Bookmark the permalink. 22 comentarii.

  1. Gaseam diferite refugii ca sa pot citi in voie. Chiar si pe acoperis, in pod, in bucataria de vara, in gradina. Daca aveam ceva de lucru pe acasa, o faceam cu cartea in mana. Faceam clatite ci citeam. Cand incepeam o carte, parca era una din vietile mele in derulare acolo, si nu o mai putea lasa.

Lasă un răspuns

