Emancipare


Caldura mare, iar autobuzul plin de praf se misca greoi pe sosea. Cele doua femei, stateau una langa alta, pe scaune si discutau banalitati.
– Dar, de unde ziceai ca vii, intreba prima?
– Vin de la Cluj. Am fost cu copilul ca si-a rupt piciorul.
– Aha, ati fost la spital? Si l-a internat?
– Da. La chirurgie infantila. Urmeaza sa-l opereze.
– Dar ce e aia “chirurgie infantila “? intreba prima, nestiutoare.
– Acolo unde se repara picioarele la copii, zise a doua femeie, déjà emancipata. Doar fusese la Cluj. Din oraselul lor, situat la 60 km distanta nu aveai ocazia sa vii toata ziua la Cluj. Multi veneau poate odata pe an sau chiar mai rar, iar evenimentul era destul de important, ca merita discutat si dezbatut cu prietenii, vecinii si curiosii. Locuitorii oraselor mici au o psihologie si un comportament aparte. Sunt un fel de sate mai maricele. Toata lumea, cunoaste pe toata lumea. Daca nu esti cunoscut in oras, inseamna ca esti atat de insignificant, incat nu merita sa existi. Asa ca o vizita in resedinta de judet, era demna de luat in seama, mai ales ca, vizitatorii se intorceau cu o gramada de cumparaturi si mai ales de impresii care trebuiau musai comentate.

Posted on 8 Iunie 2010, in Povestiri din Cartier. Bookmark the permalink. 16 comentarii.

  1. Alin LEO 22

    mda, si sa te faci cunoscut, sau SI MAI cunoscut decat erai, printr-un accident de masina in care ai zburat intr-o prapastie, e un mod si mai bun, nu ? 😀 hihi..

    • ei, daca tii neaparat sa-ti faci publicitate astfel… 🙂
      Stii cum se zice:”celebritatea are pretul ei”.

      • Alin LEO 22

        da nu am tinut eu, crezi ca eu am vrut sa sar in aer???

      • sunt convinsa ca nu ai vrut, si nici nu ai stiut. 🙂 Daca stiai, poate iti luai parasuta. Se mai intampla. Chestiile astea fac parte din viata. Se spune ca masinile se impart in doua categorii: cele care au fost lovite si cele vor fi lovite.

  2. Alin LEO 22

    Pfai…si eu am contact cu astfel de personaje, pentru care Baia-Mare e mai ceva ca Las Vegas pentru noi… Mna, asta e, sunt dintr-un orasel mic, altii de la sate..si nu merg „la oras” decat din an in Pasti… Iti dai seama ce talent pe ei „Ioi, tulai, lu fatuca aia i s-o vazut curu”, sau „Vai de mine, mi-e frica de atatea masini, cum Doamne bate-ma la astia de la oras nu le e frica?!” Deci crede-ma ca ma dispera si imi vine sa urc pe pereti, dar imi dau seama ca asta e alta lume pentru ei…mai ales pentru batrani…

  3. 🙂 da. Ar trebui sa organizati acolo cate o excursie. Cei de la tara sa vina in excursie la oras si „vitaversa”, cei de la oras sa mearga in excursie la tara.

  4. Alin LEO 22

    io exact asta fac in fiecare week-end, ce fac altii e treaba lor

  5. am auzit ca la Certeze, sunt cateva ‘obiective turistice”. turnul Eifel, in curtea unui bastinas, si Statuia Libertatii. Proprietarii acestor obiective, sunt numiti, francezul si americanul. Stii ceva despre asta? Poate ai si poze, ca noi, mai ales eu, suntem foarte curiosi.

  6. Alin LEO 22

    nu prea am cunostinta. eu sunt din zona Targu-Lapus, Certeze e spre Negresti. Dar daca aud, va tin la curent.

  7. Am fost la Manastirea Rohia, in urma cu multi ani. Am trecut prin Targu Lapus.

  8. Alin LEO 22

    misto, poate m-ai vazut prin TG si nici nu stim :))

  9. sigur, dar erai mic copil 🙂 acum 9 ani.

  10. Alin LEO 22

    aha, la 14 ani targu-lapus era pt mine america

  11. si nici macar nu aveai nevoie de viza. 🙂

  12. Alin LEO 22

    nu, dar aveam nevoie de un par in cap

  13. Alin LEO 22

    par=unealta de cotonogit :))

Lasă un răspuns

