Fara varsta


In Piata Cipariu, langa statia de autobus, e o parcare si o statie de taxi. Ca sa ajunga pe trotuar, dupa ce coboara din autobuz, calatorii trebuie sa traverseze parcarea. In statie, astepta autobuzul un domn in varsta, cu parul alb. E imbracat foarte elegant, cu pantaloni din stofa gri si pantofi din piele aceeasi culoare, camasa crem si cravata asortata. Doar ceasul auriu si bratara de aur de pe mana dreapta fac o usoara nota discordanta. Trebuie ca, la vremea lui, sa fi fost un sef pe undeva. Are trasaturi distinse si gesturi manierate. E cald afara, si stand aproape de el, pluteste un parfum usor de after shave. Doua bunici vorbesc despre reducerea pensiei si sunt ingrijorate, daca mai au sau nu abonament gratuit, pe transportul in comun. Domnul in varsta, intra si el in discutie. Sigur ca da, guvernantii sunt de vina! Ei taie din pensii, ca nu sunt buni de nimic si nu stiu sa administreze bugetul statului. Si pe el il afecteaza reducerile. Nu a vrut sa spuna cu cat, si femeile nu au insistat. E vineri dupa amiaza, si nu mai e atata aglomeratie. In parcare intra un Jeep. Un tanar de vreo 30 de ani, coboara, vrand sa intre vizavi, la un magazin. Isi puse cheile de la masina in buzunarul din spate al pantalonilor. Fara sa vada, cand si-a scos mana, din buzunar i-a cazut o bancnota de 200 de lei( 2 milioane de lei vechi) . Domnul elegant, la 60 si ceva de ani a fost foarte pe faza. S-a repezit, i-a luat si i-a varat in buzunar, departandu-se grabit si nemaifiind interesat sa astepte autobuzul. Nu i-a pasat ca, pagubasul era la 5 metri distanta de el. Nici ca l-au vazut cei cativa calatori, care asteptau cuminti sa vina masina, si l-au privit dezaprobator, murmurand. Aproape ca a luat-o la fuga. In cateva secunde, „domnul” s-a facut nevazut.Te-ai fi asteptat la gestul acesta din partea uni adolescent, sa a batranicilor care abia se descurcau pe pensia lor amarata. In orice caz, nu din partea barbatului cu alura distinsa. Nesimtirea insa nu cunoaste varsta. Daca ai fost nesimtit la tinerete, varsta senectutii nu iti aduce minte la cap, nici buna crestere.

Posted on 4 Iunie 2010, in Povestiri din Cartier and tagged , , . Bookmark the permalink. 25 comentarii.

  1. Alin LEO 22

    haaaaaaaaaaoleu, cum zice tiganu. hai la tzara sa vezi cat de prosti sunt oamenii, dau in toate gardurile

  2. mai…asta era nesimtit, nu prost. mi s-a facut sila cand am vazut incidentul.

  3. Alin LEO 22

    ba iti garantez ca era prost

  4. foamea… vremurile… îmi miroase de mult timp a junglă. nu mă surprinde gestul bătrânului.

    • dar tipul nu era un sarantoc. Nu era disperat, dupa banii aceia. dar gestul a fost unul pe care nu mi-l pot scoate din minte. Azi am trecut pe acolo, ca am avut drum, si mi-am amintit de incident. Un prieten a gasit la Selgros, intr-un carucior, un portofel cu peste 100 mil de lei. L-a dus la politie, si l-a predat posesorului. Ghiciti ce a facut acesta. Si-a numarat banii, sa vada daca nu ii lipsesc si nu i-a zis amicului nici macar multumesc. Nu avea nevoie si nici nu ar fi primit recompensa. Dar astepta ca, macar pentru efortul de a-i duce portofelul la politie, omul sa aiba o urma de politete. Eu raman consternata uneori, cat de fara caracter pot fi oamenii.

  5. k…asa cum zici…:)

  6. Alin LEO 22

    ei gabriela gabriela…nu vezi ca deja nu mai exista oameni normali? deja eu nu mai am asemenea sperante, am acceptat ideea ca voi fi de unu singur toata viata

  7. eu nu sunt asa de pesimista. Cunosc si oameni de caracter. Nu multi, ce-i drept. Dar cel putin nu ma simt singura.

  8. Poti sa fii rupt in fund, scuză-mi exprimarea, şi tot n-ai nicio scuză… Aşa ceva pur şi simplu nu se face! În cazul ăsta, hoţul strigă: hoţii!!!!

  9. ca in multe alte cazuri… mi-a lasat o senzatie de sila greu de explicat.

  10. Carmen Negoita

    Nesimţirea ca şi lipsa de educaţie o întâlneşti la orice vârstă. Şocant a fost faptul că aparenţele îl puneau într-o cu totul altă lumină. De obicei, în faţa banilor sau dacă îi dai puterea, omul îşi arată adevăratul caracter.

  11. e foarte adevarat ce spui tu. Bani sunt o forma de putere. Asta ii face sa scoata la iveala adevaratul lor caracter.

  12. Eh… 😦

  13. indgnare….ne delimitam de astfel de personaje, care din pacate sunt concitadini cu noi.

  14. Da! Indignare e potrivit. Acum eleganța maschează necreșterea.

  15. mie oamenii mi-au facut, de-a lungul vietii, multe suprize urate. Asa ca sunt destul de distanta si ii observ de pe margine. Poate de asta remarc lucrurile acestea.

  16. ai primti ieri sarmalutze? cu sau fara atza.

    • Ha ha ha ha ha. Vaaaiii. Mâine, MÂINE sărmăluțele se vor naște și vor trăi într-un mediu tropical, plăcut în oală apoi le voi sacrfica până duminică! Azi tocăniță de cartofi cu cârnat csabay am ascuns și gogonele din ultimul borcan. Ai ce-mi plac gogonelele! Abia aștept să fac genocid-n rândul sărmăuțelor mâine! 😀

  17. mor de ras…pofta mare! cred ca salivezi pana maine, cand vor fi gata sarmalutzele. Si mie imi plac gogonelele.

  18. Pai io constat ca nu e frumos sa fii tanar, cu Jeep, sa parchezi in parcara, sa -ti pui cheile masini-n buzunarul de la spate al pantalonului, in care numa mitocanii-si tin
    leii de 200.
    Gabriela ! Nu dispera, am vazut oameni care se apleacau pentru a culege o moneda, asta nu s-a inventat in vinerea aia cu pricina ….

  19. Daca pagubasul n-avea masina, probabil ca era un alt final…

  20. care? poate fi considerat un furt, indiferent ca avea sau nu masina, mai ales ca nici batranul nu era un amarat, deci nu e scuzabil.

Lasă un răspuns

