Panselutele


Au fost situatii in viata mea, cand am fost atat de saraca incat nu mi-am putut cumpara o floare. Si cu mare efort, imi cumparam cate o panseluta. Am descoperit, ca, daca le ingrijesti cu dragoste ele iti vor darui o multime de flori. Nu stiati, nu-i asa, ca o panseluta, cea simpla si modesta, pe care o vedeti in rondourile din oras, poate face cate 20-30 de flori in acelasi timp? Daca ii indepartati fiecare floare care incepe sa se ofilesca, in locul unei, vor aparea 2-3 flori. Panseluta nu e pretentioasa, traieste si in zone in care nu bate soarele direct, trebuie doar sa o udati. Atat de delicata si atat de rezistenta.

In amintirea acelor, vremi, in fiecare primavara imi cumpar cateva panselute, de 1 martie, si pana in toamna, ele fac o multime de flori. Haideti sa vedeti!

P.S. cea care nu seamana a floare, e Pufy, pisica mea birmaneza care se preface ca doarme si vrea sa ne spuna:” Nu ma lasati sa dorm. Jucati-va cu mine!”

Posted on 12 Mai 2010, in plante, flori si animalute and tagged , . Bookmark the permalink. 11 comentarii.

  1. E o idee…Am cateva razoare, dar sunt calcate de caine…

  2. pai le poti ingradi un pic, razoarele. Sunt foarte simplu de ingrijit. Panselutele le putem gasi intr-o varietate larga de multe culori.

  3. Pufy e mortala… imi plac tare pisicile, cred ca-s printre cele mai inteligente animalute de casa… 🙂

  4. da…si stie sa faca o gramada de prostioare…nu mananca deloc, carne, doar mancare di pliculet…dar daca ii aduc cateva fire de iarba, de afara, miauna in disperare sa i le dau.

  5. Maaaaaaa laaashi ? NU-mi zi ca mananca pisica iarba ? 😮

  6. ba da…pisicile mananca iarba. e chiar indicat sa le dai. Cele care circula pe afara isi iau singure. Le ajuta la digestie si sa elimine firele de par care le inghit cand se spala. 🙂

  7. Carmen Negoita

    Frumoase panselutele… seamana cu Pufy… sau Pufy cu ele? 🙂 O seara frumoasa!

  8. nu seamana deloc. Daca ar fi dupa Pufy, ea le-ar manca. Apropos, meridionalii, folosesc panselutele in salate. Sun flori comestibile si dau …parfum si culoare. 🙂 O seara frumoasa si tie!

  9. am si eu panselute din alea simple…. insa nu stiam ca ar trebui sa rup florile ofilite, sa dea altele. ms!
    pufy n-am! I am a dog person!

    • daca rupi florile ofilite, planta nu mai lucreaza in „fructe”, seminte, ramane ” tanara”, si produce mai multe flori. Energia ei este utilizata pentru noi inflorescente.

  10. aha…m-am prins…maybe a dog person like a dog pet… 🙂

Lasă un răspuns

