trei surori ca trei flori


E greu de explicat de ce se destrama cupluri. Poate ca, odata cu maturizarea, cei doi, el si ea, casatoriti, realizeaza ca desi au locuit impreuna si au trecut prin experiente comune mult timp, si-au slefuit personalitatile in mod diferit. Nu e un moft. E greu sa locuiesti cu cineva cu care simti, ca ai din ce in ce mai putine in comun. In general asta se intampla in jurul varstei de 35-40 de ani. Cam aceasta ar fi si varsta celor mai multe cupluri care se despart.

Barbatii, isi cauta ceva ce simt brusc ca le lipseste, inexplicabil. O alta persoana, cu care sa poate comunica mai bine. De cele mai multe ori, ea, persoana a doua din viata lor, seamana leit cu prima. Difera doar caracterul. Toader si Maria s-au despartit, asa, ca si altii. Lumea zice ca o alta, i-a furat barbatul. Dar ea stie mai bine cum stau lucrurile in casa lor. Prefera sa le tina pentru ea. Nu ii e de folos lumii sa ii stie necazurile si nefericirea. Cand iubirea barbatului ei s-a stins, treptat, a inteles ca nimic nu il mai poate opri. Iar scanteia pentru noua lui cucerire a fost decisiva. S-a dus. A lasat-o in apartamentul lor cu cele doua fete, Catalina si Cosmina. Nu a fost un om rau. Le-a mai ajutat, mereu si-a avut grija de familie. Chiar si dupa ce s-a mutat. Maria isi aminteste cat a suferit, cand a aflat ca noua nevasta a lui Toader nascut inca o fetita, Madalina. A plans trei zile, nestiuta de nimeni. Apoi durerea s-a pierdut undeva, in adancul sufletului. A inteles ca nu se poate pune impotriva destinului. Copilul acela era nevinovat, si a inceput sa ii placa sa vina cu ea, la fetele ei. Intr-o zi de vara, pe o ploaie puternica, un accident cumplit. Noua nevasta a lui Toader a murit, calcata de o masina care circula cu viteza si nu a putut opri, la trecerea de pietoni. A suferit Toader, a plans, si s-a gandit ca Dumnezeu il pedepseste pentru pacatele lui. Se uita la ochii Madalinei si simtea doar cum brusc, siroaie calde ii curg pe obraji. In cele din urma, pentru ca nu mai suporta pustietatea apartamentului, s-a intors acasa, la prima nevasta, cu fetita cu tot. Dragalasa, vesela, are acum 5 ani si e ca o jucarie. Catalina si Cosmina sunt la liceu, si se joaca cu drag cu micuta. Ies cu ea la plimbare, la mall, ii cumpara tot felul de jucarii, de carti. Intors acasa, Toader, e un om schimbat. Inchis in el, cu umbre in ochi, sufera in tacere. Nu zice nimic. Nu ii reproseaza nimeni, nimic. El stie ca lucrurile pe lumea asta au o explicatie, dincolo de el. Ar fi vrut ca lucrurile din viata lui sa se fi putut rezolva altfel, dar nici el nu stie cum. Poate intr-un fel in care cei dragi sa fi suferit mai putin. Doar dragalaseniile copilei il mai fac sa zambeasca. Inainte de Pasti, in viata Mariei, o alta suferinta. Toader, prabusit in el, suferind de multa vreme fara sa spuna cuiva, a facut un infarct, si s-a dus. S-a dus de tot, pe lumea cealalta, vrand parca sa fie alaturi de ea, cea de-a doua. S-a suparat, a suferit iar, l-a urat ca a parasit-o a doua oara, stiind ca de-acolo nu se va mai intoarce niciodata. Si a ramas iar singura. Poate ca asa i-a fost dat. Dar e fericita ca acasa ii zic „mamica” trei fete, ca trei flori, care se iubesc ca si cum toate ar fi ale ei. Si sunt. Trei flori care au izvorat din sufletul si dragosteai aceluiasi barbat.

Posted on 6 Mai 2010, in Povestiri din Cartier and tagged , , . Bookmark the permalink. 43 comentarii.

  1. Triste instantanee

    • e o poveste de viata…pe mine m-a impresionat> e una din povestile oamenilor de langa noi, cei pe langa care trecem in fiecare zi, fara sa banuim in ce drame se consuma uneori

    • Așa este… cu cât trecem prin ani, vedem, simțim suferința celor din jur și e groaznic că sunt cazuri din ce în ce mai multe. Probabil și ritmul acesta de viață, contextul. Mulți nu sunt nici acum adaptați; mă refer la aceia căsătoriți înainte de 89. Nu mai știu ce să zic dar și eu văd în rândul cunoștințelor tot mai multe cazuri triste.

  2. În blogroll-ul meu ești trecută: Fata Din Vis. 🙂

  3. nu tine de epoca, si de dezvoltarea umana, a personalitatii fiecaruia…eu nu sunt de principiul ca o familie in care relatiile intre soti sunt depreciate, cei doi sa ramana impreuna, in virtutea traditionalismului, a longavitatii cuplului. Viata e un exercitiu fara repetitie. Nimeni nu te invata um sa traiesti in propria viata.

    • Pe de altă parte au mers și merg câteva din căsniciile cu vechime pe fundalul tradiționalismului (cuplurile care au avut scârțâieli). Cunosc cazuri-n car cuplurile și-au revenit pe registrul tradiționalismului.

      • aici e o poveste foarte lunga de discutat, pe tema aceasta. eu sunt de parere ca nu exista retete de viata.

  4. da…multumesc…eu nu stiu cum te numesti. 🙂 sunt gabriela Ilies

  5. 🙂 da…mi-a placut cum scrii si cum gandesti…nu stiu cat de lung ai parul 🙂
    ma bucur sa ne cunoastem in acest spatiu…Alexandru Filimon…a fost si el un pic de scriitor

    • Ha ha ha ha ha… părul. 😀

      • apropos de freza, daca nu mai ai par, nu e grav…nu iti poate deranja vantul directia frizurii.
        in alta ordine de idei. daca ai citit, Poetul de Cluj…ai descoperit despre cine e vorba? il cunosti?

      • Am să mă uit. Nu știu acum cne e poetul de Cluj.

    • Păi, părul e-n istorie. Acum muștele dacă se pun pe chelia mea, alunecă și-și rup picioarele. 😀

      • ma faci sa rad…uite, ma gandeam mai devreme ca te-a intristat povestioara, dar daca vrei sa te binedispui citeste aceea cu alifia…si comenteaza te rog :)ca acolo lumea a fost foarte discreta. Eu asteptam neste oarece reactii. 🙂

      • Okay

  6. „Imi amintesc de tine… stateai in fata mea… ” 🙂

    • a fost de-ajuns o privire…. 🙂

    • Cristi, daca-ti amintesti de mine, spune-mi ceva din amintiri 🙂
      Hai!… Spune-mi…
      Spune-mi tot ce ştii…
      Să-mi spui chiar şi minciuni,
      Să-mi spui
      Ce n-ai spus nimănui –
      Nici celor morţi,
      Nici celor vii …

      • „N-ai sa vii… si n-ai sa morti… n-ai sa sapte intree sorti. N-ai sa vara, primavara… n-ai sa Doamna… domnisoar” 🙂
        Nichita, desigur.
        Asta-mi amintes foarte bine 🙂 :”>

      • Ce victime ai mai făcut
        Din clipa-n care urma ţi-am pierdut?…
        Ce vrăjitoare te-a trecut prin foc
        Şi-a reuşit să-ţi pună inima la loc?…
        Şi care-anume sfânt din calendar
        Te-a sfătuit să te-ntâlneşti cu mine iar?…

      • Adormisem… si-n „somnul cu ferastraie-n el” auzeam timid de pe Cetatuie:

        „Mi-e dor de tine… mi-e tine de tine… mi-e înlauntrul meu de tine.
        mi-e nu stiu cum, mi-e nu stiu ce…
        mi-e dor de tine ca de-acasa!

        Îmi pasa! ”
        (Citat din memorie, sper ca nu aproximativ 🙂 )

        NB. Nu deschide Tu, Gabrielo, Cutia Pandorei 🙂

      • k…nu am s-o deschis azi. si maine e o zi 🙂

  7. vad ca folosesti diacritice…eu am renuntat demult la exercitiul acesta, din comoditate

  8. pe vremuri, cand scriam la ziar, puneam si eu diacritice. Acum, daca am imbatranit, simplific lucrurile.

    • Ei na; îmbătrânire și simplifacare. N-am nimic-mpotriva celor ce nu folosesc diacriticile dar nu sunt de acord că dacă-mbătrânim simplificăm. Ne pare nouă. Cel puțin așa văd.

  9. era o gluma…doar ca devii mai realist, capeti o perspectiva mult mai obiectiva asupra vietii si incerci sa eviti complicatile inutile. Cam asta se intampla la maturitate. 🙂 Sau poate e doar perceptia mea.

  10. trista poveste insa cei doi comentatori ai tai de azi sunt pitoresti!

  11. da…chiar simpatici 🙂 sunt clujeni de-ai mei.

  12. Suntem mai umani decat se spune…

  13. de la caz la caz…am intalnit si altfel de oameni.

  14. Carmen Negoita

    Frumoasa povestea… are un final dulce – amarui…

  15. da…si un adevarata

  16. Frumoasa si trista poveste.

Lasă un răspuns

