trandafirul- o floare a pasiunii


Trandafirii, sunt unele dintre cele mai vechi flori. Ei sunt indragiti de toti gradinarii. Se cultiva in gradini, curti, in parcuri. Pot fi adaptati chiar si pentru balcoane. Trandafirul este un arbust nu foarte pretentios. Se stie ca ii place soarele, lumina, caldura, un pamant umed, permeabil si bogat in substante nutritive. Nu ii place uscaciunea excesiva, de aceea in perioadele calde, este bine sa fie udat in fiecare dimineata. In perioada de inflorire este fericit daca ii administrati ingrasaminte in procente aproximativ egale de azot, fosfor si potasiu. Inmultirea lor se face prin butasi, care se pun inghivece cu nisip, sub un borcan de sticla, pana cand prinde radacini. Veti avea grija ca nisipul sa fie umed in permanenta. Pentru ca planta sa infloreasca pe timpul verii, aveti grija sa ii indepartati fructul cu seminte. Astfel el isi va folosi energia pentru noi inflorescente. Trandafirii, sunt de mai multe tipuri: pitici, chiar de 20-30 cm inaltime, arbusti pana la 1,50 m, trandafiri cataratori, imbracand spectaculos pereti insotiti si urcati pe diferiti suporti si trandafiri pletosi, care au catvea ramuri pletoase in varful unei tulpini mai groase. Unele specii de trandafiri sunt foarte parfumati, altele nu au miros. Paleta coloristica este deosebit de vasta.  Este folosit in aranjamentele florale singur, in buchete, asociat cu alte flori. Datorita proprietatilor sale are utilizari in industria cosmetica si farmaceutica. Dar noua ne plac trandafirii sa ii privim, pentru ca ei ne sugereaza dragostea celor care ni-i ofera.

Această prezentare necesită JavaScript.

Posted on 4 Mai 2010, in plante, flori si animalute. Bookmark the permalink. 8 comentarii.

  1. miscellaneous11

    Da, e iubit nu doar de gradinari, ci si de multe femei. 😀 Eu il ador !

  2. mie imi plac toate florile, fara discriminare… 🙂 …si cel mai mult imi place sa le pastrez in mediul lor de viata, nu taiate. Au o viata mai lunga si ma bucura multa vreme cu inflorescente. Florile netaiate, inseamna viata. Le poti urmari indeaproape tot ciclul de vegetatie.

  3. miscellaneous11

    Da, si mie imi plac florile in general, dar parca pt trandafiri am o slabiciune. Poate pentru ca ii asociez cu romantismul, si asta ma da gata. ;))

  4. planteaza-ti si tu in gradina sau in ghiveci…eu am unul pe balcon, in ghiveci. Si e deja inflorit.

  5. Carmen Negoita

    Intr-una din poze apare un trandafir galben… mi-a placut in mod deosebit.

  6. si mie imi plac trandafirii galbeni 🙂

  7. Imi plac mult trandafirii in gradina, si nu atat de mult sa ii primesc, deoarece a oferi trandafiri mi se pare un cliseu deja. Gestul si-a pierdut farmecul, din cauza faptului ca s-a abuzat de el. Trandafirii ar trebui sa se ofere numai atunci cand inca exista pasiune..
    Printre altele, am vreo 15 trandafiri in curte, si 3 cataratori. I-am pus abia anul acesta, sper sa se prinda.
    P.S. Am facut pozele, in seara asta le descarc. Sunt convinsa ca iti vor placea.

  8. abia astept sa iti vad pozele…si sa ii vedem cand infloresc.

Lasă un răspuns

