lisa harnica sau impatiens


Este o floare des intalnita. Nu e pretentioasa, infloreste din abundenta. varietatea coloristica icepe de la alb, trecand prin galben, roz, rosu, portocaliu. Exista si specii bicolore. Poate avea flori simple sau duble, ca niste trandafirasi miniaturali. Frunzele acestei flori  sunt ascutite. Este intalnita atat ca planta de interior, iar acest mediu ii prieste foarte bine, dar si ca planta de exterior daca e amplasata in zone luminoase se ferite de curenti de aer. Este mare iubitoare de apa. Temperatura optima pentru ca ea sa se dezvolte si sa infloreasca este intre 14 grade in timpul noptii si 25 de grade in timpul zilei. Este bine ca in perioadele foarte calduroase sa fie protejata de proiectia directa a razelor soarelui. Eu am plantat cateva seminte si au crescut destul de repede. Acum astept sa infloreasca. Inmultirea se poate realiza prin butasi, care pusi intr-un pahar cu apar vor da radacini in cateva zile, dar si prin seminte. Sunt la fel de apreciate si rasadurile la pahar, pe care le putem cumpara de la piata sau din florarii. Secretul pentru a obtine flori multe e aceeasi tulpina, este ca si la multe alte flori, indepartarea florilor trecute pentru ca planta sa nu mai lucreze in seminte si sa isi pastreze energia pentru a produce noi boboci.

Posted on 3 Mai 2010, in plante, flori si animalute. Bookmark the permalink. 9 comentarii.

  1. Carmen Negoita

    Minunate flori… vad ca ai o pasiune pentru ele… am observat mai multe articole pe aceasta tema. 🙂

  2. da…am mule flori acasa…e o adevarata pasiune…simt ca imi coloreaza viata si casa in care locuiesc e vie 🙂 O casa in care nu sunt plante sau animale ne spune ceva despre caracterul proprietarilor.

  3. Carmen Negoita

    Sa inteleg ca ai si animalute? 🙂

  4. https://gabrielailies.wordpress.com/tag/pufy/
    dansa este pisicuta mea birmaneza…are 10 ani dar arata foarte tanara :)) nu-si arata varsta

  5. mă întreb: despre trandafiri, când?… 🙂

  6. cand ce?…au inflorit deja…nu i-ai vazut? 🙂

  7. vrei sa iti scriu despre cum se ingrijesc? 🙂
    se ingrijesc cu mare drag….dar despre asta maine.

  8. balas dorina

    Si eu sunt indragostita de aceste flori, am cateva nuante , dar unele le-am pierdut.Mai aveti cumva din impatiensii dublii din ultimul rand?Am putea face schimb, sau contracost.

Lasă un răspuns

