un ceai …destept


Expresia cu un ceai destept ii apartine altcuiva. Ma enerveaza cand o aud. Dar si aici, vorbim tot despre ceai asa ca …imi manifest indulgenta. Sa fie un ceai destept.
Alex e un tip bondoc, barbos, cam la 35 de ani. Nu ii dai varsta. Arata cu cel putin 10 ani mai in varsta. Nu se prea ingrijeste. Considera atentia asupra propriei persoane o insusire feminina. Ar trebui sa vina la serviciu intr-o tinuta prezentabila, iar colegilor le e jena ii spuna cum ar trebui sa se imbrace. Alex e mandru. A obtinut, dupa ce a dat din coate, insistent, dupa ce a sapat in stanga si dreapta, pe unul sau pe altul, postul mult ravnit. Acela de redactor sef la un ziar  de provincie. Se simte de parca l-ar fi obtinut pe merit. Un merit tot a avut, dar nu competenta necesara. S-a instalat repede, ca si cum totul ar fi fost organizat cu mult timp in urma. Dimineata, participa la sedinta de redactie Apoi se inchide in camaruta lui, pentru ca a tinut sa aiba un birou separat. El e sef, nu se poate sta in acelasi spatiu cu colegii. In „office” are activitati intelectuale,  manaca seminte si navigeaza pe internet. Ca sa ajunga la el, colegii trebuie sa ceara permisiunea, ca si cum el ar fi un personaj foarte ocupat cu agenda incarcata.  La un moment dat, iese din birou. Vede ca redactorii stateau la o cana de ceai, organizandu-si fiecare  intalnirile din acea zi. „Dati-mi si mie un plic de ceai,” le zice Alex. Colegii ii ofera un pliculet de ceai si unul de zahar. Dupa cateva minute, Alex iese din nou din birou. „Aveti cumva si o satiuta?” Colegii se opresc o secunda si privesc mirati. „o satisoara, o sita mai mica”, le explica el serios. Pentru ceaiul lui destept, rupsese pliculetul cu plante maruntite, asa ca si pliculetul de zahar. Toata lumea zambi relaxata. Foarte inteligent!

Posted on 2 Mai 2010, in Povestiri din Cartier and tagged , , . Bookmark the permalink. 8 comentarii.

  1. Din pacate sunt multi asemenea lui… si tot din pacate acestia ocupa pozitii importante…

  2. stii ce nu inteleg eu? De ce primesc credit indivizi fara valoare? traim intr-o societate care cultiva nonvaloarea. Si asta cred ca e grav.

  3. Exact! Am mai spus-o si cu alte ocazii, ma repet acum, dar eu mi-am pierdut doua locuri de munca pe motive de incompetenta a celor superiori mie. Nu sunt deloc toleranta, stiu ca am numai de pierdut…

  4. ai de pierdut a nu esti toleranta? Eu am pierdut ca am fost…:) fii serioasa. Eu cred ca e cea mai reactie, sa fii intolerant cu indivizi de acest gen. Un profesor de sociologie, discuta la un moment dat tocmai despre acesti indivizi care au asteptari mai mari decat pot ei indeplini in anumite joburi. Dar le vaneaza tocmai pentru ca ajung in centru atentiei, devin importanti, bagati in seama.

  5. mai sa fie ce cunoscut suna :))
    da mai era una cu „alo”, „Alo”… si telefonul tirrr intr-una… pana o colega i-a zis: apasa butonul verde si apoi raspunde :))

    • asa se intampla cu tehnica moderna. Cand primesti un telefon de firma, sefii au obligatia sa te informeze ca, daca aparatul suna, trebuie sa apesi pe tasta verde si apoi sa spui frumos”alo-alo”. 🙂

  6. se mai intampla. pt unii tehnica avanseaza prea rapid si ei raman de caruta 😀

  7. pai e penibil pentru un tip care lucreaza in industria informatiei. 🙂

Lasă un răspuns

