Cu bougainvillea aduceti un colt de paradis, acasa


Bougainvillea este floarea mea preferata. E o planta care traieste in zonele mediteraneene si cele tropicale sau desertice. E usor de ingrijit dar este pretentioasa in ce priveste lumina si caldura. Pentru a inflori are nevoie de cel putin 8 ore de soare pe zi iar temperatura minima pe care o suporta este de 10 grade. Acesta este motivul pentru care poate fi crescuta la noi ca si planta de ghiveci. Nu e pretentioasa, e rezistenta la daunatori. Are diferite culori, alba, rosie, roz, cyclam, portocalie. Florile ei sunt mici si nesemnificative, dar frunzele de sub flori sunt colorate incat sunt confundate cu petalele, ele conferind acel colorit minunat. Arbustul este pretentios la apa. Se uda doar cand pamatul s-a uscat. Acesta trebuie sa fie usor drenabil pentru ca apa ii dauneaza acestei plante. Bougainvillea prefera un sol usor acid si am descoperit ca ii place ca din cand in cand, in apa de udat sa ii pun cateva picaturi de suc de lamaie. In perioada de inflorire i se poate pune ingrasamant  cam o data pe saptamana. Inmultirea ei e dificila. E de preferat sa o cumparati de la magazine sau florarii. Nu costa mult si e mai sigur. Pretul ei difera in functie de marimea plantei. De la 15 lei pana la 100. Va va rasplati toata vara, cu adevarate buchete de flori. Daca e o planta mai matura, poate folosi drept paravan. II place expunerea langa peretii sudici si in zona fara curenti de aer, pe cat posibil. Transplantarea dintr-un giveci in altul se va face cam o data la doi ani, cu multa grija pentru a nu-i deranja radacinile.

Posted on 10 Aprilie 2010, in plante, flori si animalute and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 13 comentarii.

  1. Frumoase tare florile, asa in general! Am si eu cateva ghivece pe pervaz, daruite de mama care-i impatimita, toata ziua le piguleste si le vorbeste… Cand ma duc la ea in vizita imi arata care si cum a mai inflorit, care se ofileste…eh, o intreaga istorie…
    Uikend placut gabitza!

  2. Si mie imi plac foarte mult. Fiul meu zice mereu ca am facut o jungla acasa. Cand iesim pe strada nu ma lasa sa ma uit la balcoane. De multe ori, plimbarile de weekend duc prin magazinele in care se vand flori si evident ca nu merg singura. Mai am prietene care sufera de acelasi sindrom. 🙂 Weekend placut si tie, Georgiana. Si mult soare, ca la Cluj ploua in reprize de ieri.

  3. E superba!ce culoare ai?eu am ciclam.Si am inmultit-o usor.In august.

  4. si eu am ciclam, cu flori marunte. La inceput a inflorit roz, ca nu era lumina suficient de puternica. Dar nu am reusit sa o inmultesc.

  5. Buna,
    As dori si eu lastari de bougainvillea galbena si alba, cu bractee mari. Imi poate oferi cineva butasi?
    Multumesc anticipat.

  6. eu nu am decat roz-cyclam din pacate.

  7. superba,am vazut la Lidl,era f mica – dar o sa cumpar un ghiveci,sa vad cum se comporta

  8. Felicia, poti sa iti cumperi. Creste destul de repede. Nu e pretentioasa la aerul uscat si caldura, insa umezeala si frigul nu e pe placul ei. .

  9. pompilia mihai

    e tare frumoasa aceasta floare,va rog frumos cine are disponibil orice culoare
    multumesc frumoa

  10. pompilia mihai

    scuze
    multumesc frumos

  11. e cam dificil sa o cultivi din ramuri. Eu am adus din malta si nu mi s-a prins. Cel mai sigur e sa cumperi. Eu am cumparat de la Obi, dar gasesti uneori la Auchan sau la alte magazine care comercializeaza plante si flori la ghiveci.

  12. Liliana Miclaus

    Draga Gabriela, dragelor iubitoare de flori, va trimit un salut din prospetimea si frumusetea verii, de la Cluj. Imi doresc sa am o bougainvillea roz-cyclam in ghiveci. Ma puteti ajuta/indruma sa o gasesc?

    Multumesc frumos si va doresc sa fiti foarte alintate si iubite de flori si de cei dragi.
    Liana
    email: miclaus@gmx.de

  13. ciupitu rodica

    Vreau sa cumpăr bugainvillea,câte una din fiecare culoare, dacă se poate.Imi plac f.mult.

Lasă un răspuns

