Gura leului, o floare delicata


Gura leului (Antirrhinum majus) o intalnim cu gratie, in gradini.

Cu flori tubulare, terminate cu doua petale ce se deschid la o usoara presiune, floarea aceasta vesela si delicata o intalnim in gradinile pasionatilor de plante decorative. Are un colorit viu si spectaculos. Florile pot fi intr-o singura culoare ori varietati in mai multe culori, in spectrul  cald de la alb, galben, roz, oranj, rosu. Gura leului, este originara din bazinul mediteraneean si este o planta anuala. Nu este foarte pretentioasa. Ii place expunerea la soare si nu iubeste pamanturile uscate ci doar pe cele usor umede, cu un Ph neutru. Inaltimea ei difera de la 20 de cm pentru speciile pitice, pana la 60 cm cele inalte. Se seamana in rasadnite la inceputul lui martie iar apoi, cad plantele au crescut se transplanteaza in gradina. Uneori, gura leului se reproduce si prin semintele cazute pe sol din anul anterior. Pentru o inflorire abundenta, necesita igrasaminte specifice pentru plantele cu flori, si o curatare permanenta a plantei de florile trecute. Daca doriti sa obtineti tulpini cu multe ramificatii, ciupiti-i varful. Poate fi excelenta pentru ghiveci sau jardiniera dar si pentru cordoane de flori in parcuri si gradini.

Sursa foto:si aici

Posted on 6 mai 2011, in plante, flori si animalute and tagged , , , . Bookmark the permalink. 27 comentarii.

  1. absolut delicioase culorile! le-am zarit prin gradini, dar doar intr-o culoare, mi se pareau obisnuite.m-am inselat!

    • orice floare devine frumoasa cu putin atentie si dragoste. Daca o pui in valoare vei vedea ca e spectaculoasa si iti incalzeste sufletul cu culorile ei. :)

  2. Frumoase flori. Un curcubeu de culori in gradini.
    Sa ai o zi seina!

  3. Sunt superbe si infloresc pana la toamna. Si au atat de multe culori frumoase…
    O zi frumoasa, Gabriela!

  4. Alexandru, vad ca stii bine toate florile mele. Am deja rasaduri cu peste 100 de fire de gura leului.

  5. Sărut mâna Gabriela !
    Impresionante , multitudine de culori şi forma lor le face deosebite . Când eram mici,mici ne jucam cu ele , atunci avea mai tot gospodarul în grădiniţă , acum dacă stau să mă gândesc nu prea am mai văzut .

    • Bine-ai venit, Sorin. Au inceput sa fie din nou in atentia gradinarilor. :) Ma bucur ca iti plac si ca am adus o unda de culoare zilei tale de azi. Ganduri bune, iti doresc! :)

  6. Buna, Gabi !
    Am mai trecut eu pe aici ,dar acum, ca ai postat despre flori, ma simt in elementul meu…
    Gura – leului , frumoase si nepretentioase. Eu n-am stiut, ca e planta mediteraneeana, pina ce nu am vazut-o peste tot pe-aici. Nici macar nu trebuie, sa pun seminte. Ies singure si in clima de aici sint perene. Si rezista la seceta si la canicula. Ideale ptr. o gradina cu minima intretinere .

    • Da. la voi e explicabil.:) Am vazut multe flori frumoase in Ialia, care ierneaza afara. La noi clima e mai rece si putin rezista de pe un an pe altul. Se pare ca gura leului, fiind mai rezistenta, rasare din semintele cazute pe jos, in anul anterior. :) Le place soarele si e foarte adevarat ca nu prea au nevoie de ingrijire. :)

  7. Gabriela, cred că ţi-ai făcut o grădină de vis! Numai frumuseţi ne arăţi aici! Cred că e un “rai al florilor” la tine în ogradă. :-) Adevărul este că ne fac viaţa atât de frumoasă, colorată şi parfumată.
    Mie mi se trage de la …bunica mea, acaeastă pasiune pentru flori. Dânsa obişnuia să vorbească cu ele în fiecare seară, când le uda şi le săpa sau plivea. “Frumoasele lui mama” – aşa le alinta şi parcă tot mai frumoase erau! Când mă uit la flori, mă gândesc la scumpa mea bunică…cu dor…

  8. E o un fel de virus al celor care iubesc florile. Si eu le vorbesc, celor din casa. In gradine sunt prea multe ca sa parlamentez cu ele. Dar in schimb ma cerc cu catelul caruia nu ii place ordinea in care le-am pus si le scoate pe unele incat lucram in schimburi. Eu plantez ziua panseluta, el o scoate noaptea. Si are una “preferata”, albastru-violet. :)

  9. Atatea culori la o singura specie mai rar gasesti. Am si eu si unele rezista peste iarna. Alea sunt deja mari. Se poate semana si direct in gradina, rasar fara probleme, chiar nu trebuie sa te chinui cu rasaduri.

    • eu astept sa vad cum vor fi florile mele de gura leului. Pe ambalajul in care erau semintele, erau multicolore. Acum, sa vad. Sunt inca in cutii. Am peste 100 de fire dar nu le pot duce afara, in gradina. La noapte, la Cluj, o sa fie 0 grade Celsius. Trebui sa le mai tin un pic.

  10. Frumoase sunt toate florile! Gura-leului este o floare vesela, ai descris-o tare frumos!
    Florile sunt rezistente! ale mele sunt de trei saptamâni pe balustrada, în jardiniere, si am avut toata saptamâna nopti cu temperaturi de -3/-1°C! Grindina a stricat frunzele, dar ies altele… Asta e vremea de mai. Pe 11 încep Sfintii de Gheata!
    Te pup, sa ai un weekend fain!

    • Carmen draga, Sfintii de Gheata? Nu am auzit de ei? Sigur nu aduc caldura si eu m-am saturat de frig. Darmite dragele de flori din gradina. Ma mir ca rezista. Te pup si eu si iti doresc un sfarsit de saptamana minunat!

  11. Carmen Negoita

    Mult timp a trecut de când n-am ma văzut gura leului. Avea bunica în grădină foarte mulţi. Mi-au creat o stare de nostalgie văzându-i… O idee excelentă ai avut. :)

  12. Şi noi aveam în grădină ( pe cînd eram ceva mai micuţ cu neşte decenii :) ) aceste gingaşe flori şi-mi plăcea să le apăs uşurel ca să văd cum leuţul cască gura frumuşel. :)

    • casca gura si musca… :) Si mie imi placeau inca din copilarie. M-am gandit sa-mi pun in gradina flori obisnuite dar putin uitate sau ignorate in ultimii ani. Toate cele prezentate de mine in ultimele postari se inacdreaza intre ele. Acum sunt la stadiul de platute, cam de 10 cm inaltime si asteapta cu nerabdare vremea calda pentru a fi transplantate. :)

  13. Se spune ca gura leului este planta specifica zodiei Racului. Conform zodiei (de Apa), Se spune ca le aduce noroc si ca le confera mai multa putere sentimentalilor Racusori.

  14. eu am avut unele superbe, galben-citron si roz. le-au mancat cainii. le-au placut si lor atat de mult incat si-au facut culcus in ele si le-au ros :(. dar nu ma las, cumpar altele si plantez :D

  15. :)) au ost atat de frumoase incat nici cainii nu le-au rezistat. Si eu am avut anul trecut galben-citron si albe. Anul acesta am cumparat muticolore. Soare si caldura sa fie ca sa poate creste ca vremea ne-a cam jucat feste.

  1. Pingback: Sărut mâna…. « androxa

  2. Pingback: La scăldat în largul cerului « Gabriela Elena

  3. Pingback: Set free… « androxa

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 306 other followers

